خبرگزاری کار ایران

چتر حمایت نیم میلیونی بیمه سلامت در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۲۲

مدیرکل بیمه سلامت استان از پوشش بیمه ای بیش از 500 هزار نفر از هم استانی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین ، مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین در نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی این اداره کل با اصحاب رسانه درباره میزان پوشش بیمه شدگان طرح تحول نظام سلامت استان گفت: در کل 529 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود نیمی از آنها یعنی 250 هزار نفر در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر اقامت دارند.

قاسم بهرامی با بیان اینکه با  700 مؤسسه تشخیصی-درمانی در استان قزوین قرارداد همکاری داریم، افزود: در چارچوب طرح تحول نظام سلامت 80 درصد از هزینه های درمانی بیمه‌شدگان را پرداخت کرده و از سال 1393 (مبداء اجرای طرح) تا امروز اعتبارات این طرح در روستاهای استان را 4 برابر افزایش داده ایم.

بهرامی کل بودجه نهاد متبوعش در سال جاری را ماهانه 2 میلیارد تومان (24 میلیارد در سال) عنوان و اضافه کرد: با این حال تعهد پرداختی ما به کلیه مؤسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیش از 12 میلیارد تومان در ماه است که این مابه التفاوت 10 میلیادری باید از طریق سازمان مرکزی بیمه سلامت به ما پرداخت شود، تا ما این بودجه را به پرداخت مطالبات مؤسسات یاد شده اختصاص دهیم.

وی افزایش 250 درصدی هزینه های سازمان های بیمه کننده را مهم‌ترین چالش پیش روی طرح تحول نظام سلامت خوانده و ادامه داد: این در حالی است که فقط 40 درصد از درآمدهای ما در این مدت (4 سال) رشد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه از تسویه کامل بدهی مانده سال 1396 این اداره کل با مؤسسات طرف قرارداد، به ویژه بیمارستان های خصوصی، تامین اجتماعی، مراکز پاراکلینیک و پزشکان خبر داد و گفت: همچنین در سال جاری، بدهی خود به همه بیمارستان های استان را تا انتهای شهریور تسویه کردیم.

وی در ادامه به خدمات بیمه سلامت در ارتباط با زنان زائو اشاره کرد و گفت: 90 درصد از هزینه سزارین در بیمارستان های دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود؛ همچنین یک میلیون و 100 هزار تومان از این هزینه در بیمارستان های خصوصی را نیز پرداخت می کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز