خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد؛

همایش بزرگ کارگران و بازنشستگان استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۳۵۹

به مناسبت روز جهانی کارگر، همایش بزرگ کارگران و بازنشستگان استان قزوین به همت خانه کارگر استان در تالار شهر الوند برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قزوین، همایش بزرگ کارگران و بازنشستگان استان قزوین با حضور داود محمدی و حمیده زرآبادی نمایندگان منتخب مردم قزوین و بهمن طاهرخانی نماینده منتخب مردم تاکستان در مجلس، حجت‌الاسلام طهماسبی امام‌جمعه شهر الوند، حسن صادقی معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر، یداله لطفی شهردار الوند و تنی چند از مسئولان اداری و انتظامی شهرستان و اعضای کانون‌های بازنشستگی استان قزوین و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان در تالار شهر الوند برگزار شد.

کریمی: اقتصاد مقاومتی تنها عامل کاهش فاصله طبقاتی است

عیدعلی‌کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در این همایش با اشاره به نام‌گذاری امسال‌به نام" اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"از سوی مقام معظم رهبری گفت: دغدغه‌های ایشان توجه بیشتر به تولید کالای ایرانی و جلوگیری از افزایش فاصله طبقاتی قشر ضعیف از قشر ثروتمند است.

وی با اظهار اینکه فاصله دریافتی کارگران با برخی مشاغل یک به 50، تصریح کرد: برخی‌ها یک‌شبه ره صدساله را می‌پیمایند و تریلیارد می‌شوند.

کریمی، اقتصاد مقاومتی را تنها عامل کاهش فاصله طبقاتی دانست و افزود: امروزه در شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق کارگران، فقط به وضعیت شرکت‌های فعال توجه می‌شود در این حالی است که 70 درصد شرکت‌ها عملاً تعطیل هستند.

این فعال جامعه کارگری کشور، کارگران را مرغ عزا و عروسی صنعت داشت و افزود: سیستم بانکی کشور با پرداخت سود 27 درصد نمی‌تواند به چرخه تولید و رونق اقتصادی کمکی کند و واردات بی‌رویه و قاچاق هم موجب شده است کالای ایرانی و به دنبال آن کارگر و صنعت ایرانی متلاشی شود.

وی با اعلام اینکه گرچه برخی از کارگران از 4 تا 40 ماه حقوق نگرفته‌اند ولی دلسوزان نظام هستند، گفت: از مسئولان تقاضا داریم مجوز برگزاری راهپیمایی یا تجمع را در فضای باز ارائه کنند.

عسگری: تورم با یک انضباط مالی به 11 درصد تنزل پیدا کرد

رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز نیز گفت: در زمان استقرار دولت اعتدال بنابر این بود تورم 40 درصد مهار شود که با یک انضباط مالی، نرخ تورم به 11 درصد تنزل پیداکرده است.

وی با اعلام اینکه اگر می‌خواهیم اشتغال رونق پیدا کند در مرحله اول باید اشتغال موجود را حفظ کنیم، بیان کرد: رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی مشکل‌دار کاری است که در میز صنعت استان در حال پیگیری است و معتقدیم برای ایجاد اشتغال هم باید جذب سرمایه‌گذار خارجی در برنامه باشد.

امام‌جمعه شهر الوند: سرمایه ستیزی و ثروتمند ستیزی کار درستی نیست

حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام‌جمعه شهر الوند نیز در این همایش گفت: سرمایه ستیزی و ثروتمندستیزی کار درستی نیست.

وی بیان کرد: رشد متوازن حقوق کارگر و کارفرما در کشور ما که اقتصادش بوی نفت می‌دهد تنها با اقتصاد مقاومتی درون‌زا و مرتبط با دنیا قابلیت حل دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیاد متکی به داخل اگر به مرحله اقدام و عمل درآید راه چاره مشکلات اقتصادی است، افزود: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش حل مشکلات کارگری، تولید و توسعه متوازن است.

امام‌جمعه شهر الوند تصریح کرد: قاچاق کالا دیگر مشکل اساسی جامعه است و مردم نباید کالای قاچاق و کالاهای خارجی را بخرند.

زرآبادی: کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند

حمیده زرآبادی نماینده منتخب اصلاح‌طلب استان قزوین نیز در این آیین با اعلام اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند، تصریح کرد: اگر امروز از استقلال و تولید داخلی و حمایت از آن سخن می‌گوییم در سایه تلاش کارگران است.

زرآبادی افزود: اگر مسیر صادرات کالاهای ایرانی هموارتر شود این به معنی اشتغال و تولید است.

وی با تأکید بر اینکه باید منابع ارزی مدیریت شود و کالاهای مشابه داخلی وارد نشود، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته برای مردم کشورهای دیگر تولید اشتغال کردیم و برای مردم ایران تولید بیکاری!

نماینده منتخب اصلاح‌طلب استان قزوین ادامه داد: منابع ارزی باید صرف خرید مواد اولیه موردنیاز و تکنولوژی برتر شود و کار تولید توسط مردم ایران صورت گیرد.

اسدی: بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی بر اساس تعهدات غیرکارشناسی مجلس است

محمد اسدی، عضو کانون عالی بازنشستگان کشور نیز گفت: بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی براساس تعهدات غیرکارشناسی مصوبات مجلس است که باری بر دوش دولت و تأمین اجماعی گذاشته است.

وی از نمایندگان جدید مجلس خواست در مجلس دهم تعهد جدیدی برای تأمین اجتماعی به‌ واسطه دولت ایجاد نکنند و مجلس هر ساله برنامه‌ریزی کند تا 15 میلیارد تومان بدهی دولت تسویه شود و یک‌سوم آن صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستان شود.

محمدی: دولت در پرداخت بدهی‌ها به تأمین اجتماعی کوتاهی می‌کند

داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس نیز گفت: حضور کارگران و بازنشستگان در راهپیمایی‌های و انتخابات، موجب افتخارآفرینی و سرافرازی نظام است.

محمدی خبر داد: متأسفانه در بهمن سال گذشته 566 نفر کارگر تعدیل شدند که این میزان نسبت به سال 93 رشد داشته است.

وی با اشاره به پیشنهادش به وزیر کار مبنی بر تشکیل کارگروه تعیین مشکلات صنایع استان افزود: این کارگروه تحت عنوان میز صنعت در استان تشکیل‌شده است و تشکل‌های کارگری مسائل را پیگیری کنند. نماینده مردم قزوین در مجلس در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به صحبت‌های نماینده کانون عالی بازنشستگان کشور تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند بدون تعیین منابع و مصارف، لایحه یا طرحی را تصویب کند چون شورای نگهبان آن را تأیید نمی‌کند.

وی تصریح کرد: دولت در پرداخت بدهی‌هایش به تأمین اجتماعی کوتاهی می‌کند. این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده مخالف ادغام سلامت و درمان تأمین اجتماعی بودم و استدلال حقوقی نیز کردم که نمی‌توان در اموال تأمین اجتماعی که اموال کارگران است دستبرد که طرح ادغام تصویب نشد.

طاهرخانی: بخش عمده مشکلان کارگران مربوط به مدیریت و پول‌شویی است

بهمن طاهرخانی، نماینده منتخب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه افراد بر اساس مبانی دینی اسلام کارگر بشمار می‌روند، افزود: بخش عمده مشکلات صنعت مربوط به مدیریت و پول‌شویی است و تأمین امنیت شغلی کارگران و تأمین معیشت و رفاه مطابق قانون اساسی باید پیگیری شود.

صادقی: نگاه جناحی 8 ساله دولت قبل کشور را در چمبره تحریم برد

حسن صادقی، معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر نیز گفت: روز جهانی کارگر باید فضای برای ابراز وجود کارگران باشد و نباید بی‌دلیلی فضا را امنیتی کرد.

وی ادامه داد: افکار همه دولتمردان بعد از انقلاب این است کارگران در عرصه انتخابات و سرنوشت سیاسی مهم هستند ولی موقعی که کارگران نیازمند تکریم هستند با بداخلاقی آنان مواجه نمی‌شوند.

این فعال جامعه کارگری تصریح کرد: سخن جامعه کارگری روشن است آنان نیازمند امنیت شغلی در زمان اشتغال و رفاه حداقلی اقتصادی در زمان بازنشستگی هستند و با گفتاردرمانی مشکلات آنان حل نمی‌شود. صادقی اعلام کرد: اقتصاد رانتی نفتی بنیان حاکمیت سیاسی را متزلزل می‌کند اکنون بحران در صندوق‌های بیمه‌ای در حال بزرگ شدن است اگر به آن فکری نشود در چندین سال بعد نظام سیاسی با مشکل مواجه خواهد شد.

معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر اشاره کرد: باید اقتصاد کشور از ریل اقتصاد نفتی به اقتصاد متکی بر توانمندی انسانی قرار گیرد.

صادقی بیان کرد: نگاه جناحی 8 ساله دولت قبل کشور را در چمبره تحریم برد.

وی خبر داد: مجلس ششم و به‌ویژه هفت عامل اساسی بازدارنده افزایش حقوق کارگران بودند اکنون فاصله درامد و هزینه کارگران 67.2 درصد است.

وی خواستار شد: مجلس دهم باید به‌دوراز نفاق و سیاه نمایی به دنبال تحقق منافع ملی باشد.

انتهای پیام/
فرهاد رشوند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز