خبرگزاری کار ایران

اشدری، عضو شورای شهر قزوین مطرح کرد:

" رابطین سلامت " پیشتاز در امر سلامت مردم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۷۳

رابطین سلامت محلات در جامعه ی امروزی از نقش مهمی برخوردارند و حتی جلوتر از مدیران گام برمی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در همایش " محله سالم ما " گفت: در جامعه ی کنونی مردم در حوزه سلامت وارد کار شدند و حتی جلوتر از مدیران گام برمی دارند، بنابراین مدیران باید بیش از پیش مدیون مشارکت سازنده مردم باشند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فاطمه اشدری افزود: حال که نقش مردم در اجرای امور به خصوص در حوزه سلامت پررنگ شده مسئولان وظیفه دارند شرایط استفاده مردم از غذای سالم را بیش از گذشته مهیا سازند و از سویی اگر مردم سبک زندگی خود را تغییر دهند می توانند با مشارکت دستگاههایی همچون دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری به ارتقاء سلامت جامعه کمک شایانی کنند.

اشدری با اشاره به نقش مهم رابطین سلامت در محلات، یادآورشد: در یک محله سالم اگر افراد در ابتدا به سلامتی خود اهمیت ندهند، نمی توانند به فکر سلامتی جامعه باشند.

وی در ادامه قرآن کریم را به عنوان منبعی جامع و کامل برای رجوع و بهره مندی از توصیه هایش در امر سلامت و بهداشت جامعه عنوان کرد و گفت: قرآن به ما یاد داده پرخوری و اسراف نکنیم، با صبر و حوصله با مسائل برخورد کرده و آنها را منطقی حل و فصل کنیم و در این کتاب الهی از اهمیت نقش بانوان در جامعه گفته شده و وقتی یک بانو رابط سلامت می شود در واقع نماینده ی همه ی جامعه است چراکه سعی می کند شرایط نشاط و سلامتی همسر، فرزندان و در نهایت جامعه خود را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه یک نفر بوده و همین یک نفر جامعه را تشکیل می دهد عنوان کرد: نقش بانوان در ساختن این جامعه بی بدیل است، اگر می خواهید شهرتان تمیز باشد و در آن هیچ گونه بزه و ناهنجاری اجتماعی رخ ندهد ابتدا باید از خود و خانواده تان شروع کنید و همین روند را در جامعه تسری دهید.

اشدری از تربیت درست فرزندان تا فراگیری آموزشهای مختلف خانواده ها و به ویژه والدین در بخشهای مختلف سلامت، فرهنگی و آموزشی گفت و ادامه داد: وقتی مسائل در ذهن نهادینه می شود، قادر خواهید بود در موقعیتهای مختلف آنها را به کار بگیرید و مسیر درست را حتی برای دیگران تعیین کنید.

گفتنی است، این همایش با مشارکت حوزه سلامت سازمان فرهنگی ورزشی، دانشگاه علوم پزشکی و طرح محله ما همزمان با صبح چهارشنبه چهارم خرداد ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) با حضور ۱۸۰ نفر از رابطین محلات و مربیان آموزشی برگزار شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز