خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین تاکید شد؛

کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین ضابطه‌مند شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۳۱

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین اعضا ضمن بررسی روند نصب و رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی و مراسم گرامی‌داشت مقام مادر و زن بر ضرورت ضابطه‌مند شدن کمک عمرانی به مساجد شهر قزوین تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین با حضور اعضا و تعدادی از مدیران شهری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

قاسم اللهیاری در ابتدای این جلسه با گرامی‌داشت شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار ثمرات زیادی در مسیر انقلاب و مقاومت اسلامی داشته است و باید زندگی ایشان برای نسل جوان تبیین شود.

کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین همچنین از نصب تندیس این شهید والامقام در شهر قزوین خبر داد و گفت: روز سه شنبه و در مراسمی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه جلسه خواستار اجرای برنامه‌های متنوع در مراسمات ملی مذهبی با مشارکت مردم شد و عنوان کرد: مدیریت شهری برای مناسبت نیمه شعبان و اجتماع بزرگ شهروندان در این روز برنامه ریزی درستی داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگر این جلسه که به موضوع کمک عمرانی به مساحد شهر قزوین اختصاص داشت، گفت: به نظر می‌رسد لیست توزیع اعتبارات میان مساجد ضابطه‌مند نیست و ضرورت دارد تا در این حوزه برنامه مدونی طرح ریزی شود.

این عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد: می‌توانیم از شهرداری مناطق نیز کمک بگیریم تا مساجد مناطق براساس فهرست نیازهای عمرانی و ارزیابی اعتبار دریافت کنند.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای کمیسیون نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون کمک عمرانی به مساجد پرداختند.

نایب رئیس این کمیسیون نیز در سخنانی برلزوم ضابطه مند شدن مساعدت عمرانی به مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا مساجد به لحاظ نیازهای عمرانی مورد بررسی قرار گیرند و براساس ارایه خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته مساعدت عمرانی به آن‌ها پرداخت شود.

فاطمه اشدری افزود: از سوی دیگر مساجدی که فعالیت خاصی ندارند اما نمازگزار دارند و مسجد به لحاظ عمرانی دارای مشکلاتی است نیز باید مورد توجه قرار گیرند .

تقوی، دبیر این کمیسیون هم خواستار رتبه بندی و شناسنامه دار شدن مساجد شد و گفت: باید براساس میزان فعالیت‌های فرهنگی هر مسجد مساعدت‌ها صورت گیرد این گونه به عدالت در توزیع اعتبار نزدیک خواهیم شد.

وی تاکید کرد: لازم است تا مساجد بر اساس آیتم‌هایی نظیر آموزش، اقدامات فرهنگی ورزشی و اجتماعی تراز بندی شوند و بتوانیم براساس این شاخص‌ها مساعدت‌ها را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز