خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره فرهنگی، تربیتی زندان‌های قزوین خبر داد:

استقبال از کتابخانه‌های زندان‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۱۹

راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌های استان با استقبال خوب مددجویان روبرو شده و اوقات فراغت زندانیان را نیز پرکرده است.

ایلنا: سرپرست اداره فرهنگی، تربیتی زندان‌های قزوین گفت: راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در زندان‌های استان با استقبال خوب مددجویان روبرو شده و اوقات فراغت زندانیان را نیز پرکرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین؛ محمدرضا ابراهیمی در دیدار با سرپرست کتابخانه‌های استان قزوین گفت: فعالیت‌های فرهنگی نقش مهمی در اصلاح رفتار زندانیان و بازپروری مددجویان دارد و اصلاح و بازپروری زندانیان فقط با فعالیت‌های داخل زندان محقق نمی‌شود بلکه همه نهادهای اجتماعی، آموزشی و تربیتی در این زمینه نقش دارند و باید مشارکت کنند.

سرپرست اداره فرهنگی، تربیتی زندان‌های قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با استفاده از همکاری و حمایت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، برنامه‌های مفید و اثربخشی د ر این زمینه اجرا شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

این مسئول اظهار کرد: کتابخانه‌ها به عنوان مجموعه‌های فرهنگی این ظرفیت را دارند با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی یاور فرهنگی مددجویان باشند و آن‌ها را به مطالعه تشویق کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زندان مرکزی چوبیندر، زندان بوئین زهرا، اردوگاه آراسنج و کانون اصلاح و تربیت استان کتابخانه‌های مشارکتی فعال است که با استقبال خوب مددجویان روبرو شده و این حرکت موجب پرشدن مفید اوقات فراغت آنهادر زندان شده است.

ابراهیمی گفت: با توسعه و نهادینه کردن زیرساخت‌های فرهنگی جامعه در نهادهای مختلف از جمله فعالیت‌های آموزشی و تربیتی شاهد کاهش جمعیت بزهکاران و مجرمان خواهیم بود.

این مسئول گفت: بهترین و مناسب‌ترین شکل اصلاح مجرمین و خاطیان، از بین بردن مقاومت آن‌ها در برابر ناآگاهی و جهلشان است که این وظیفه مهم و سنگین برعهده مربیان حوزه تربیتی و فرهنگی است.

ابراهیمی اضافه کرد: نگاه جدی به مسائل فرهنگی و تربیتی در زندانهای قزوین پایه‌های انسانی را در میان زندانیان تقویت کرده و بر ناهنجاریهای فضای زندان غلبه کرده است.

وی بیان کرد: تربیت بر پایه قرآن به اصلاح رفتار و ایجاد سلامت روحی و روانی مددجویان منجر می‌شود که این مهم نیز در زندان‌های استان مد نظر قرار گرفته است.

ابراهیمی اظهارداشت: زندان می‌تواند همچون خانه‌ای امن و بزرگ برای آسیب دیدگان اخلاقی، اجتماعی و معنوی محسوب شود که با برنامه ریزی آموزشی در آن با حمایت سایر دستگاه‌ها و ادارات می‌توان به موفقیت‌های بیشتری رسید.

وی در پایان ضمن تقدیر از احداثکتابخانه در زندان‌های قزوین و راه اندازی ایستگاه مطالعه در سالن ملاقات، خواستار حمایت هرچه بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز دراین دیدار گفت: جامعه ایرانی با فرهنگ مطالعه عجین شده و باید توجه داشت که افزایش سرانه مطالعه بیانگر سطح علمی و فرهنگی آن کشور است.

احمد دولتی افزود: دین اسلام بر کتاب و کتابخوانی تاکید بسیاری دارد به طوری که اهمیت کتاب را می‌توان از معجزه حضرت رسول(ص) متوجه شد چرا که قران کریم نیز به صورت کتاب است.

وی تصریح کرد: باید ذهن را به مطالعه عادت دهیم و ایجاد نظم در مطالعه زندانیان هم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مددجویان زندان در صورت انس با کتاب و مطالعه نه تنها بسیاری از خلاء‌های روحی خود را تسکین داده و در محیط زندان احساس آرامش بیشتری خواهند داشت بلکه با ارتقاء آگاهی خود از بسیاری انحرافات و ناهنجاری‌ها نیز دور خواهند بود.

دولتی در پایان یادآورشد: اداره کتابخانه‌های استان برای افزایش کمی وکیفی فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا برای بازپروری روحی مددجویان گام‌های موثری بردارد.

در این دیدار که عبداللهی مسئول فرهنگی زندان مرکزی و عظیمی مسئول ستاد اقامه نماز زندان‌ها نیز حضور داشتند برای استفاده از ظرفیت مددجویان در فعالیت‌های فرهنگی تصمیماتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز