خبرگزاری کار ایران

دبیر دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی:

بیش از دو هزار اثر به دومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۱۲۵

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان دهنده زندگی و پویایی در بطن جامعه است، این آثار در هشت رشته دسته‌بندی شده بودند که داوری آن‌‍ها انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌ (ره) قزوین برگزار شد.

علیرضا تابش در این مراسم گفت: این دوره از جشنواره با شعار "میراث در آینه" بر آن بوده تا فراتر از دغدغه‌های روزانه تصویری از ظرفیت‌های تمدنی که سالیان دراز در آن زیست کرده‌ایم را به مخاطبان نشان دهد.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ادامه داد:  برگزاری این جشنواره یادآوری این ظرفیت است که ما در مجاورت اقیانوسی از ظرفیت‌های میراث فرهنگی کشور زیست می‌کنیم که می‌توان وجوه کمتر شناخته شده آن را با رسانه تبیین کرد.

وی عنوان کرد: تندیس یادبود جشنواره به‌عنوان اثری به یادماندنی طراحی شده که به بیش از 80 برگزیده این جشنواره اهدا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: طراحی کارگاه‌های فکر و اندیشه ازجمله برنامه‌های جانبی جشنواره بود که دو روز در تهران و امروز در قزوین آغاز شده است.

وی ادامه داد: بیش از 140 اثر سینمایی با اجازه تولیدکنندگان آن‌ها، با استفاده از فضای مجازی به‌صورت زنده در سراسر جهان نمایش داده می‌شود؛ همچنین در این دوره پویش میراث‌بانان کوچک برای کنشگری بین نوجوانان و کودکان اجرا شد.

تابش خاطرنشان کرد: امیدواریم در طول سه روز جشنواره، ظرفیت‌های بی بدیل قزوین در قالب تور گردشگری به میهمانان ارائه شود.

برای برگزاری جشنواره از همه ظرفیت‌های استان استفاده شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم در این مراسم گفت: هنر صحن وسیعی است که انسان مجاهد ایرانی می‌تواند با روایت ناب و اندیشه متعالی خود آن را معرفی کند و جشنواره میراث فرهنگی را در این مسیر فهم می‌کنیم.

علیرضا خزائلی ادامه داد: حرکت پویای جشنواره دوم خبر از گام تازه‌ای در معرفی میراث فرهنگی می‌دهد.

وی عنوان کرد: برگزاری پیش‌رویدادها، کنشگری برای معرفی شایسته استان با زبان هنر و رسانه و تعامل همه جانبه با ظرفیت‌های مردمی و دولتی نشان می‌دهد که ما تمام همت  را بر آن نهادیم تا برای اهالی هنر و ادب میزبانی شایسته باشیم.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی هشتم تا دهم آذر ماه به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز