خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌های استان:

روزانه 800 هزار تردد خودرو در راه‌های قزوین ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۷۵

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: روزانه به‌طور میانگین 886 هزار و 703 تردد وسایل‌نقلیه در راه‌های این استان ثبت می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیرحسین پور هاشمی با اعلام این خبر افزود: این تعداد تردد از طریق 65 سامانه تردد شمار نصب شده در طول راه‌های استان به‌دست می‌آید.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به تردد، سرعت و تخلفات وسایل‌ نقلیه از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استعلام می‌شوند، اضافه‌ کرد: هم اکنون علاوه بر 65 دستگاه تردد شمار و 29 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 44 سامانه دوربین ثبت تخلفات نیز به‌منظور رصد و کنترل سرعت لحظه‌ای وسایل‌نقلیه در طول راه‌ها نصب هستند.

وی همچنین از نصب 246 دستگاه ردیاب در جهت مدیریت بهینه به‌کارگیری ماشین‌آلات راهداری خبر داد و گفت: این ردیاب‌ها با پایش مسیر حرکت و مسافت طی شده ناوگان راهداری در بازه‌های زمانی مشخص، امکان تنظیم نسخه‌های کاربردی برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد جاده‌ای را با توجه به وضعیت موجود امکان‌پذیر می‌سازند.

این مسئول افزود: شبکه بی‌سیم اداره کل نیز به تعداد 181 دستگاه در تمام ادارات تابعه و اکثر راهدارخانه‌های حوزه استحفاظی فعال است و همکاران می‌توانند گزارشات و اتفاقات رخ داده در حوزه استحفاظی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز پیام اداره کل ارسال کنند.

وی به فعالیت 2 دستگاه سامانه توزین بار در حین حرکت (WIM) نیز به‌عنوان یکی دیگر از تجهیزات هوشمند این اداره کل عنوان کرد و افزود: این دستگاه به‌منظور نظارت و کنترل بیشتر بر روی بار حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل فعالیت می‌کند و مهم‌ترین شاخصه آن کنترل وزن وسایل‌نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن‌ها است.

پور هاشمی، کاهش اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را از جمله مزایای این سامانه عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز