خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

استفاده ۲۲۲ هزار تن آسفالت در راه‌های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۷۷

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: از ابتدای امسال ۲۲۲ هزار تن آسفالت به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فتاح آسیابی با اعلام این خبر گفت: ۲۲۲ هزار تن آسفالت به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال برای حفاظت از راه‌های این استان در قالب لکه گیری و روکش استفاده شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین تاکید کرد: این میزان آسفالت به ترمیم ۱۵۰ کیلومتر محور آزادراهی و راه اصلی در سطح استان قزوین منجر شده که شامل آزادراه قزوین-بویین زهرا، قزوین-رشت، جاده شاهین تپه، راه طالقان-آبیک و بویین زهرا-اشتهارد بوده است.

وی با بیان اینکه ترمیم راه‌های استان براساس سامانه‌های نگهداری پایش و ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: اقداماتی مثل روکش آسفالت در راه‌های استان قزوین به صورت مستمر نبوده و در برخی موارد به شکل چاله پرکنی و لکه گیری انجام می‌شود.

آسیابی، هزینه روکش آسفالت برای هر یک کیلومتر را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات موجود جوابگوی تمام راه‌های استان قزوین نیست، برنامه نگهداری براساس اولویت و بخش‌هایی که وضعیت مناسبی ندارند، اعمال می‌شود.

به گفته این مسئول، بحث اضافه تناژ خودرو‌های باری آفت راه‌های استان است که علاوه بر تخریب آسفالت به عنوان سرمایه ملی، موجب نارضایتی شهروندان شده و هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس راه و راهور مساله برخورد با اضافه تناژ خودرو‌های باری مورد تاکید ویژه قرار دارد و در این حوزه کار‌هایی نیز به منظور پیشگیری از انجام چنین تخلفاتی در سطح راه ها، به ویژه جاده‌های روستایی صورت گرفته است.

آسیابی یادآور شد: جاده به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و برای نسل‌های بعدی نیز بایستی حفظ شوند و مسوولیت نگهداری از این سرمایه‌ها برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز