خبرگزاری کار ایران

با هدف پیشگیری؛

پلیس آگاهی قزوین برای کاهش سرقت خودرو توصیه‌هایی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۶۸۵

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین با هدف کاهش و پیشگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل خودرو، توصیه‌های پلیسی لازم را به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا در قزوین، سرهنگ امیرحسام عزیزی در خصوص راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم آن اظهار کرد: از میان جرایم علیه اموال، «سرقت خودرو» و «سرقت لوازم خودرو» از جمله سرقت‌های رایج بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است و آمارها حاکی از آن است که سرقت لوازم اتومبیل به دلیل سهولت در سرقت در مقایسه با سرقت خودِ خودرو به مراتب بیشتر رخ می‌دهد. 

وی با تقسیم سارقان خودرو به دو گروه حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای افزود: سارقان غیرحرفه‌ای، با استفاده از فرصت به‌دست آمده وسایل نقلیه‌ای را که فاقد لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب بوده و در مکان خلوت پارک باشند یا سوئیچ بر روی آن‌ها باقی مانده باشد، به سرقت می‌برند. 

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین تصریح کرد: این‌گونه وسایل نقلیه معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و یا برای انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار می گیرند و خوشبختانه درصد بالایی از این خودروهای مسروقه توسط پلیس کشف می‌شود.

این مسئول انتظامی استان خاطر نشان کرد: سارقان حرفه‌ای خودرو، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند و خودروهایی که توسط این سارقان مورد سرقت قرار میگیرند، معمولا به سختی کشف می شوند.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت:حتی حرفه‌ای ترین سارقان خودرو نیز به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند و بالا بودن امنیت خودروها و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تا حد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه توسط افراد جامعه را میتوان اصلی ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.

وی در خصوص سرقت لوازم خودرو، از آن به عنوان پرشمارترین جرم نام برد و گفت: وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملاً در ارتباط می‌باشد و آنچه که ادامه‌ فعالیت مجرمانه‌ سارقان لوازم خودرو را تضمین می‌کند، خرید اموال مسروقه توسط افراد مالخر است. 

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در پایان با هدف پیشگیری از وقوع سرقت به عموم شهروندان به ویژه دارندگان خودرو توصیه کرد: از پارک کردن خودرو در محیط‌ های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه از طریق بازکردن قفل‌ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی فراهم می‌کند جدا خودداری کنند، خودرو خود را با درب باز یا شیشه‌های پایین همراه با سوئیچ حتی برای یک لحظه کوتاه هم رها نکنند، نسبت به نصب لوازم و تجهیزات ایمنی و بازدارنده نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان اقدام نمایند و از گذاشتن اشیاء لوکس، قیمتی و اسناد و مدارک در داخل خودرو جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز