خبرگزاری کار ایران

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی:

توسعه صنایع فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگ کشور اهمیت ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۱۸۹

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: در نقشه فرهنگی استان‌ها توجه به صنایع فرهنگی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ چرا که در مقابل هزینه کمتر از سایر صنایع، اشتغالزایی مناسبی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا در قزوین، محمدرضا باقری در حاشیه جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، گفت: داشتن برنامه منسجم و هماهنگ بین دستگاه‌ها و جلوگیری از موازی کاری از اهداف برش استانی است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور ادامه داد: درحال حاضر نقشه مهندسی فرهنگی کشور در بخش برش‌‌های استانی ابلاغ شده و در حال پیاده‌سازی است.

وی عنوان کرد: با اجرای برش استانی نقشه فرهنگی، استان قزوین هم از یک سند جامع فرهنگی برخوردار خواهد بود که در امتداد نقشه کشوری قرار می‌گیرد و براساس آن برنامه‌های نهادها و تشکل‌های مردمی در مدت پنج سال پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای حل مسایل فرهنگی و اجتماعی پنج کمیته تخصصی شامل مسائل فرهنگ، هنر و رسانه، مسائل مربوط به امور دین و مذهب، مسائل اجتماعی استان، مسائل تعلیم و تربیت استان و کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ شکل خواهد گرفت که ظرفیت‌هایی مانند صنایع فرهنگی را فعال کرده و منجر به اشتغالزایی می‌شود.

باقری گفت: فاز دوم پروژه‌های استانی برای 19 استان ابلاغ شده که امیدواریم در زمان مشخص این پروژه‌ها تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز