خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس خبرداد:

سینما پرسیا و پیام به پردیس سینمایی با ۷ سالن تبدیل می شوند/ هدفمان تجاری سازی سینماها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۷۲۸

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس به وضعیت سینماهای شیراز اشاره کرد و گفت:طرح جامع سینماها برای ۱۴۰۰ مصوب شد و سینما پرسیا و پیام به صورت تجمیعی به پردیس سینمایی با ۷ سالن تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا، وحید نمازی در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شان شیراز در حوزه سینمایی بسیار بالاتر از وضع موجود است و از مجموع سینماهایی که در گذشته داشتیم ۷ سینما در حوزه هنری داریم و هدف ما تجاری سازی سینماها نیست.

وی با بیان اینکه با مسئله تجاری سازی سینماها مخالف هستیم ابراز کرد: معتقدیم کمبود فضای سینمایی داریم و درحال حاضر به ازای هر ۹۹۰ نفر یک صندلی سینما داریم و این موضوع در شان شیراز نیست.

نمازی با اشاره به اینکه هیچ تهاتری در خصوص سینماها مگر برای ایجاد سینمای دیگر نخواهد شد، یادآور شد: از سینماهای موجود حفاظت می کنیم و اگر تهاتری باشد صرفا برای ایجاد سینمای جدید خواهد بود.

وی همچنین به پیوند نزدیک و عمیق  بین هنر و رسانه اشاره  و خاطرنشان کرد: اساسا هنر می تواند نقش کامل و کافی در حوزه رسانه داشته باشد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس خاطرنشان کرد: در حوزه رویدادها نیز سال۱۴۰۰ پرکار بود و چند جشنواره ملی و بین المللی نیز داشتیم و همچنین در حوزه اعتبارات فرهنگی نیز  در سال۹۹ حدود ۳۵۰ میلیون تومان سرجمع اعتبارات فرهنگی بوده است که در سال ۱۴۰۰ نیز اعتبارات حمایتی ستادی فعال شد و در حوزه های زیرساختی و در حوزه استان نیز اعتبار نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: با این وجود نیاز به یک جهش در حوزه اعتبارات داریم و افق ۱۴۰۱ ساماندهی زیرساخت فرهنگی و عملیاتی کردن نقشه تحول است.

هنر انقلاب مبتنی بر زیست بوم فرهنگی استان است

دبیر ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:در رویکرد جدید حوزه هنری که در سطح کشور تحت عنوان تحول درحوزه هنری شاهد هستیم، پرچمداری و مرزداری هنر انقلاب مبتنی بر زیست بوم فرهنگی استان است .

وی با بیان اینکه براساس اقتضا و شرایط  استان ها زیست بوم فرهنگی و هنری اولویت است، ابراز کرد:  در طراحی و اجرای برنامه هفته هنر انقلاب به این موضوع توجه شده است که براساس زیست بوم فرهنگی ومردم گرا باشد .

وی بیان کرد: زمانی که اثر هنری از بطن جامعه مردمی و برای مردم تولید شود و با مردم هم پیش رود اثرگذار خواهد بود و هنر مبتنی بر زیست بوم باید تلاش برای توسعه مخاطب داشته باشد.

نمازی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی هفته هنر براساس زیست بوم فرهنگی فارس است و تببین گفتمان مکتب هنر انقلابی در سطح عام و نخبگانی است، یادآور شد: محور دیگر معرفی مصادیق هنر انقلاب برای نخبگان و عموم جامعه است  که با اجرای تئاتر، اکران فیلم سینمای، برپایی نمایشگاه تجسمی و ... تلاش برای معرفی مصادیق هنر انقلاب می شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس  تصریح کرد: رویکرد سوم توسعه مخاطب عمومی به ویژه در شهرستان ها است و در حاشیه شهرها که فاقد زیرساخت هستند حضور پیدا کرده و در این هفته براساس تکلیفی که داریم  توسعه مخاطب  در زمینه های مختلف مدنظر است.

نمازی  همچنین با اشاره به معرفی چهره سال هنر انقلاب  اسلامی گفت:  تلاش شده ضمن گرامی داشت پیشکسوتان به سمت جوانگرایی برویم و هنرمندان جوان را معرفی کنیم تا جایگاه نخبگانی و عوام آن را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هنرمند صرفا انقلابی عبور کردیم و فعالان مردمی فرهنگ و هنر را داریم، بیان کرد: امسال در معرفی چهره سال تلاش شده است که از بخش مردمی در ۴ بخش معرفی شوند و همچنین معرفی شهید شاخص سال نیز خواهیم داشت.

نمازی با اشاره به نصب سردیس شهید آوینی در ایستگاه مترو و اجرای بیش از ۱۳۰ برنامه در این هفته به ویژگی های شخصیتی و معرفتی شهید آوینی اشاره و عنوان کرد: شهید آوینی پرورده مکتب انقلابی است و در ذیل معنویت انقلابی است و علاوه بر خلوص و معنویت اهل علم و تفکر است.

وی  ادامه داد: در حوزه عمل گفته های شهید آوینی به ویژه در مباحث هنر که صاحب تکنیک است عملی شده است و وادادگی به هنر هفتم و مدرنیته نیست بلکه نمونه انسان تراز انقلاب است و اگر اندیشه و حوزه تفکری اش مورد بررسی قرار بگیرد در دیگر حوزه ها قابل تعمیم است.

نمازی با اشاره به شکل گیری ستاد هفته هنر در استان ها گفت:  امسال نهمین سال شکل گیری هفته هنر انقلاب است که در سطح کشور و استان ها برگزار می شود که با دغدغه جدی به ویژه در مراکز شهرستان ها شکل می گیرد و بهار فرهنگی و هنر انقلاب را در استان شاهد هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز