خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

بروز 150 مورد حادثه آسانسور در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۷۵

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در سال جاری در شهر قزوین 150 مورد حادثه و محبوس شدن در آسانسور داشتیم که به نجات 159 نفر و مصدوم شدن 2 نفر منجر شده است.

قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: در سال گذشته در شهر قزوین  417 مورد حادثه و محبوس شدن در آسانسور داشتیم که در این حوادث 5 نفر مصدوم شده و 2 نفر هم جان خود را از دست دادند؛ البته تعداد بالای این نوع حوادث مختص قزوین نیست و در سایر استان‌ها هم شرایط به این شکل است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین درباره حوادث آسانسور عنوان کرد: آسانسورها بویژه در ساختمان‌های بلند مرتبه پس از نصب به سرویس و نگهداری منظم نیاز دارند که چون این موضوع رعایت نشده منجر به ایجاد مشکل می‌شود.

این مسئول استفاده از محصولات و قطعات نامرغوب درکنار عدم سرویس و نگهداری بویژه در ساختمان‌های مسکونی را از عوامل حوادث مربوط به آسانسور عنوان کرد.

به گفته موسی‌خانی تعدادی از ساختمان‌های بلند مرتبه ما استاندارد لازم را نداشته و حتی ساختمان بدون پایان کار به بهره‌برداری رسیده؛ تعدادی از این موارد توسط نهاد متولی پلمب شده اما بهره‌برداران مجدد آسانسورها را راه‌اندازی می‌کنند که ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: آسانسور هم مانند اتومبیل یک وسیله نقلیه است و از این رو باید ایمنی به طور جدی در آن لحاظ  شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز