خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

توسعه شهر قزوین نیازمند تولید ثروت و رونق صنعت ساختمان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۸۹

با درآمد پایدار نمی‌توان زیرساخت‎های موردنیاز برای توسعه شهر قزوین را ایجاد کرد و در این زمینه نیاز به تولید ثروت و رونق صنعت ساختمان است.

ایلنا: شهردار قزوین گفت: با درآمد پایدار نمی‌توان زیرساخت‎های موردنیاز برای توسعه شهر قزوین را ایجاد کرد و در این زمینه نیاز به تولید ثروت و رونق صنعت ساختمان داریم.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسعود نصرتی در جلسه شورای شهر قزوین که با حضور استاندار قزوین، معاون عمرانی استاندار و مدیران شهری در تالار شهرداری قزوین برگزار شد، افزود: مدیریت شهری در تلاش است تا از ظرفیت‌های شهر قزوین برای توسعه گردشگری که یکی از مولفه‌های چشم انداز این شهر می‌باشد استفاده کند و در این راستا باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران آماده باشد.

وی گفت: برای توسعه گردشگری در شهر قزوین باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و در این راستا برای ایجاد زیرساخت‌ها نیاز به تولید زمین داریم که باید تدابیر لازم صورت گیرد.

شهردار قزوین بیان کرد: باید برای ارائه خدمات به شهروندان بر اساس سیاست‌های حاکم و شعار دولت تدبیر و امید و وضعیت اقتصادی حاکم در کشور حرکت کنیم و شهرداری‌ها جدا از این وضعیت کشور نیستند.

شهردار قزوین گفت: وضعیت کشور به گونه‌ای است که باید از تمام ظرفیت‌های استان برای توسعه کشور استفاده شود و دولت نیز همین نگاه را دارد و با این نگاه حرکت در این مسیر هموار‌تر شده است.

نصرتی افزود: مدیریت شهری قزوین تلاش کرده که زمینه استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر قزوین را فراهم کند و حمایت استاندار قزوین از این مهم باعثخواهد شد با سرعت بیشتری در این راستا حرکت کنیم.

این مقام مسوول بیان کرد: برای تولید ثروت مطالبات فراوانی شده است و در این راستا ما نیاز به مطالعات نداریم چراکه در این زمینه مطالعات کافی صورت گرفته و هم اکنون زمان بهره‌برداری از این مطالعات است.

نصرتی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری و اطمینان دادن به سرمایه گذار برای رقابت در شهر قزوین افزود: برای سال آینده با ۹ پیمانکار که توان مالی و تبدیلی بالایی دارند برای توسعه شهر قزوین مذاکره شده است و برای توسعه زیرساخت‎های شهر قزوین پذیرفتند تا ۸۰درصد با منابع غیرنقدی و ۲۰درصد با منابع نقدی کار کنند که در زمینه منابع نقدی ۳ بانک برای همکاری با مجموعه مدیریت شهری آماده همکاری است.

وی با اشاره به اجرای پروژه دولت‌خانه صفویه گفت: برای اجرای این پروژه در زمین ۶هکتاری تاکنون زحمات بسیاری کشیده شده است و ۲ موضوع خارج کردن مدرسه و سالن ورزشی موجود در این محوطه مشکل ساز شده که امیدواریم با حمایت استاندار این مشکل برطرف شود.

نصرتی به مجمع جهانی شهرهای اسلامی اشاره کرد و بیان کرد: بعد از برگزاری این مجمع تاکنون پیش‌نویس ۴ تفاهم نامه تحویل ۴ وزارت خانه شده است که یکی از تفاهم‌نامه‌ها با دکتر ابتکار در این هفته امضاء می‌شود و ۳ تفاهم نامه دیگر در وزارت کشور، میراثفرهنگی و راه و شهرسازی باقی مانده است که امیدواریم با حمایت استاندار این تفاهم نامه‌ها به امضاء برسد.

شهردار قزوین به موضوع باغ ویلا‌ها اشاره و بیان کرد: ایجاد باغ ویلا‌ها یکی از نیازهای ضروری شهر قزوین است که برای ارتقاء جذابیت‌های شهر قزوین باید انتظارات ایجاد باغ ویلا‌ها در شهر قزوین برآورده شود.

نصرتی گفت: اگر بتوانیم برای قشر خاص جامعه مانند ورود دانشمندان فضاهای باغ ویلا را ایجاد کنیم موفق خواهیم بود و شهری موفق است که بتواند ورود دانشمند به شهرش را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز