خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

جرایم ارتشاء و اختلاس در قزوین 39 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۵۸

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته جرایم مربوط به ارتشاء و اختلاس ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اقدامات دستگاه قضا گفت: در سال گذشته ۶۸ درصد از پرونده‌های معوق که دارای عمر طولانی بودند مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: به‌رغم کمبود نیروی انسانی و مشکلاتی که در مجموعه قضایی وجود دارد در سال گذشته بیش از ۲۶۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که بیش از 71 درصد آن‌ها در دادگستری بود.

وی ادامه داد: همچنین ۵۴ درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد، که بالاتر از میانگین کشوری بوده و استان قزوین را جزء استان‌های برتر در این زمینه قرار داده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین عنوان کرد: در راستای حفظ منابع طبیعی بیش از ۷۳۵ هکتار از اراضی و ۱۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی شد و ۲۶۴ حلقه چاه غیرمجاز انسداد و منسوب المنفعه شد.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی از ۹۷ واحد صنعتی و تولیدی رفع مشکل شد و  با حل موانع ۵۲ واحد احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

شعبانی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۳ درصد از اوراق به صورت الکترونیک ابلاغ شد و آن ۷ درصد باقی مانده هم به دلیل این بود که مردم فاقد ثنا بوده‌اند، توصیه ما این است که مردم در جهت تسریع در روند دادرسی و اطلاع رسانی نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته در ۱۷ پرونده فساد ۵۵ نفر مورد تعقیب قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ارتباط با عموم جامعه بیش از ۱۴۵ میز خدمت و بیش از ۲۸ هزار ملاقات مردمی توسط مجموعه قضایی در سال گذشته در استان قزوین صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز