خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)؛

دانشگاه بین المللی قزوین ظرفیت کمک به صنایع استان را دارا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۱۹۶

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: این دانشگاه دارای ویژگی‌هایی است که در مجموعه‌های صنعتی استان کمک کننده خواهد بود چنانچه در این دانشگاه، دانشکده کشاورزی وجود دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف صنایع کشاورزی، دامپروری و تغذیه در استان نقش آفرین باشد.

به گزارش ایلنا، سید علی قاسم‌زاده در جلسه تفاهم‌نامه با واحد صنعتی فرآورده‌های لبنی بل روزانه گفت: دانشگاه می‌تواند نقش خود را در جامعه و صنعت ایفا کند، درحال حاضر دانشگاه‌های نسل جدید به سوی جامعه‌گرا بودن حرکت می‌کنند و جامعه‌گرا بودن به این معنا است که دانشگاه بتواند اثرگذار باشد و نیازهای جامعه را احصاء و در حل مشکلات مشارکت داشته باشد. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حرکت به سوی تولید افتخار آمیز است، افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) دانشگاه معین و جامع استان محسوب می‌شود و امور آموزش عالی استان تحت نظارت و ارزیابی دانشگاه بین المللی قرار دارد و این دانشگاه جزء دانشگاه‌های جامع کشور است. 

وی عنوان کرد: دانشگاه امام(ره) با ماموریت بین المللی شدن، رسالت جهانی دارد و در حوزه‌های مطرح دانشگاهی از جمله علوم انسانی، هنر، علوم پایه و فنی مهندسی فعالیت دارد. 

این مسئول تصریح کرد: همچنین در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه نیز همواره اتفاقات خوب در جریان است و در روز گذشته و با موافقت وزارت علوم، این مرکز به پردیس رشد و فناوری ارتقا پیدا کرد که این جایگاه بین مرکز رشد و پارک علم و فناوری قرار دارد. 

قاسم‌زاده افزود: پردیس رشد و فناوری در حال حاضر بیش از 40 شرکت را در خود جای داده که برخی از این شرکت‌ها دانشجویی هستند و شرکت بل می‌تواند حوزه تحقیقات خود را در واحد رشد و فناوری دانشگاه و در قالب یک شرکت آغاز کند و در این میان از ظرفیت دانشجویان، مشاوره استادان و همکاران باتجربه خود بهره‌مند شود به تعبیر دیگر با استقرار در این بخش اسباب تقویت بیشتر ارتباط خود را با دانشگاه فراهم کند.

وی مطرح کرد: حدود ۵ هکتار زمین در ناحیه غربی دانشگاه به پردیس رشد و فناوری اختصاص داده شده است که شرکت بل می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار از این فضا بهره‌برداری کند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های دانشگاه مدرسه اشتغال است که طبق برنامه‌های تعریف شده در این مدرسه ما در نظر داریم تا از ظرفیت شرکت‌های صنعتی برای اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل استفاده کرده و دانشجویان بومی را در اولویت قرار دهیم و در این حوزه نیز می‌توانیم مشارکت و همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه امام(ره) با تاکید براینکه دانشگاه آماده برگزاری نشست‌های علمی متناسب با مباحث روز دنیا درخصوص تغذیه و سلامت است گفت: باتوجه به اینکه در دانشگاه و خوابگاه واحد ارائه خدمات تغذیه و سلف وجود دارد مساعدت ما با شرکت بل می‌تواند در حوزه تامین نیازهای غذایی نیز تعریف شود. 

در پایان این جلسه؛ تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد زمینه همکاری‌های علمی- پژوهشی، آموزشی و فنی بین شرکت فرآورده‌های لبنی بل روزانه به نمایندگی مارتین آواک با سمت مدیریت عامل و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به نمایندگی سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز