خبرگزاری کار ایران

نماینده دادستان قزوین:

آگاهی بخشی اولین اقدام برای مبارزه با دخانیات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۹۹۵

نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی گفت: قطعاً اولین و مهم‌ترین گام در مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی به خصوص قلیان و سیگار، آگاهی‌بخشی‌های عمومی و اطلاع رسانی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، محمد رحمتی گفت: اقدامات تدوین شده دادستانی در مرحله اول حرکت به سمت اقدامات پیشگیرانه است و این امر محقق نمی‌شود مگر با آگاهی دادن به مردم در خصوص مضرات و معایب مصرف دخانیات و فرآورده‌های آن که لازمه آن ارتباط گیری مستقیم با عموم شهروندان است.

نماینده دادستان قزوین در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخانی در خصوص نحوه اقدامات سلبی دادستانی هم گفت: در اولویت اقدامات ما حضور میدانی و بازید از سفره خانه‌های سنتی شهر گنجانده شده و قطعاً با کسانی که نسبت به رعایت شئونات اسلامی تقید لازم را نداشته باشند برخورد لازم و قانونی انجام خواهد شد.

دادیار دادسرای قزوین بیان کرد: با توجه به بخشنامه‌های موجود و ابلاغ شده در گذشته از سوی دادستانی در راستای ممنوعیت عرضه غیرمجاز دخانیات، در صدد اجرای قوانین با قاطعیت و جدیت لازم هستیم و در این مسیر قطع به یقین با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

رحمتی ادامه داد: لازم است که فعالین در حوزه ارائه خدمات در سفره خانه و قهوه خانه ضمن تبعیت از قانون و مقررات نسبت به رعایت آن اقدام شایسته را معمول تا مشمول اقدامات قانونی و برخورد با متخلفین نشوند.

نماینده دادستان قزوین تصریح کرد: مطابق مقررات و بخشنامه‌های موجود ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند نیز به سبب جلوگیری از آسیب رساندن به آینده سازان کشور و جلوگیری از ترویج این فرهنگ و نشر آن ممنوع بوده و همچنین عرضه و انتشار قلیان در معرض دید و جانمایی در ویترین سفره خانه‌ها و سایر مراکز عرضه در راستای منع تبلیغ و ترغیب مردم ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز