خبرگزاری کار ایران

معاون نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی:

نیروگاه شهید رجایی برای عبور از پیک تابستان آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۲۰

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: واحد شماره شش گازی هفتمین واحدی بود که تحت تعمیر قرار گرفت و تعمیر دو واحد باقی مانده هم بعد از این انجام می‌شود که باید تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام برسد و هدف از این اقدام آمادگی برای پیک تابستان 1402 است.

بهمن غنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در واحد شماره شش گازی سیکل ترکیبی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی دارای 6 واحد گازی و 3 واحد بخاری است که تمام این 9 واحد هر سال در سه بخش الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق تحت تعمیرات اساسی و RI قرار می‌گیرد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی ادامه داد: در مجموع این روند در حدود 120 روز، یک‌هزار و 483 عملیات انجام شد و نوع تعمیرات واحدها گستردگی فعالیت‌ها را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده از توان متخصصین داخلی در تعمیرات نیروگاه گفت: صرفا بخشی از تعمیرات کارگاهی بتن در خارج از نیروگاه انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: از کارهای مهم انجام شده در این واحد تعویض رتور ژنراتور، نوسازی پره‌های ثابت و متحرک و تعمیرات تمام تجهیرات جانبی در سه حوزه مکانیک، ابزار دقیق و الکتریک بوده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مکانیک دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، دمونتاژ و مونتاژ پوسته توربین و کمپرسور و روتور، توربوکمپرسور جهت بازدید دیسک‌ها، دمونتاژ و مونتاژ نازل‌ها بر روی تجهیزات، دمونتاژ و مونتاژ روتور ژنراتور، بازدید و تعمیر سیستم خنک کاری ژنراتور، تعمیرات کارگاهی و RI روتور کمپرسور و تست‌های غیر مخرب بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز