خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تعمیر نیروگاه بخار شهید رجایی با توان و تجربه داخلی/ تولید برق پایدار در پیک تابستان هدف اصلی تعمیرات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۳۱

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: زمانی که نیروگاه راه‌اندازی شد، تعمیرات در مدت 120 روز توسط 40 تا 50 نفر از نیروهای خارجی انجام می‌شد اما درحال حاضر تعمیرات توسط حدود 30 نفر از همکاران ایرانی و داخلی نیروگاه که اکثرا بومی هستند در طول مدت 90 روز انجام می‌شود و شاهد کیفیت بهره‌برداری هستیم.

حبیب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: درحال حاضر واحد دو بخاری نیروگاه تحت تعمیرات اساسی قرار دارد.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی عنوان کرد: نیروگاه بخار از چهار واحد 250 مگاواتی تشکیل شده که اولین واحد آن سال 71 به بهره‌برداری رسید و سایر واحدها هم هر کدئام با فاصله تقریبی شش ماه وارد مدار تولید شدند.

وی ادامه داد: واحدهای نیروگاه مطابق برنامه با هدف تولید برق پایدار به طور مرتب تحت تعمیرات قرار می‌گیرد که در تعمیرات اساسی اصلی‌ترین تجهیزات تعمیر می‌شوند.

حفظ بهره‌وری نیروگاه با تعمیرات و پایش مداوم

این مسئول بیان کرد: از مهر ماه تا اردیبهشت ماه تعمیرات اساسی صورت می‌گیرد و در تابستان فقط تعمیرات اضطراری صورت می‌گیرد و واحدها همواره مورد پایش قرار می‌گیرد تا تولید پایدار و با کیفیت داشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از توان نیروهای داخلی در تعمیر نیروگاه عنوان کرد: با تعمیرات دوره‌ای و اساسی که هر سال انجام می‌شود، نیروگاه بعد از 30 سال مانند روز نخست فعال بوده و کارایی دارد و این توانمندی نیروهای داخلی باعث افتخار است.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی بیان کرد: در تعمیرات اساسی تمام تجهیزات مکانیکی، الکترونیکی و ابزار دقیق توسط نیروها و مهندسین الکترونیک و مکانیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از بازدید مورد سرویس قرار می‌گیرند و در نهایت وارد مدار می‌شوند تا در تابستان سال آینده تولید پایدار داشته باشیم.

شریفی درباره فعالیت صورت گرفته در اتاق فرمان عنوان کرد: در اتاق فرمان تمام سیگنال‌های مرتبط به واحدهای یک و دو بخاری دریافت می‌شود و تمام تجهیرات واحدهای بخار تحت کنترل هستند و اگر کوچکترین مشکلی ایجاد شود به صورت آلارم خود را نشان می‌دهد و در نتیجه برای رفع آن دستورات لازم از طرف اتاق فرمان صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز