خبرگزاری کار ایران

سیستم برق اضطراری دارای عملکرد موقت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۹۴

شاید در جریان نباشید ولی درواقع سیستم برق اضطراری یا همان ups توانایی تامین انرژی مورد نیاز تجهیزات برقی مد نظر شما را برای مدت محدودی دارد، چون انرزی محدودی در اختیار این سیستم هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، درواقع باتری یو پی اس که در این دستگاه کار گذاشته می شود توانایی محدودی در ذخیره و ارائه ی انرژی دارد، به همین خاطر شما نمی توانید از سیستم یو پی اس برای پشتیبانی طولانی مدت از سیستم ها و تجهیزات در صورت نبود برق استفاده کنید و باید میزان استفاده از انرژی باتری ها را کنترل کنید.

طول عمر باتری یو پی اس محدود است و بعد از مدتی باید به فکر خرید باتری جدید برای کار گذاشتن روی سیستم برق اضطراری باشید. طول عمر این باتری در شرایط نرمال چیزی بین 3 تا 4 سال است و شما باید به صورت مرتب وضعیت سلامتش را تحت کنترل داشته باشید تا بتوانید زمان مناسب برای نصب باتری جدید بر روی دستگاه را تشخصی دهید.

چگونه بفهمم باتری یو پی اس صبا من نیاز به تعویض دارد؟

 چندین علامت کلیدی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید تا مشخص کنید که آیا باتری صبا یو پی اس شما به پایان عمر خود رسیده است یا خیر.  بارزترین این نشانه ها زنگ هشدار باتری است.، همه باتری‌های یو پی اس این زنگ هشدار را دارند و وقتی خودآزمایی می‌کنند، اگر شارژ باتری کم باشد، یا صدا می‌دهد یا متوجه خاموش شدن چراغ خواهید شد.  هر دو نشانگر نشانه ی نیاز به تعویض باتری هستند.

اگر با نحوه عملکرد این هشدار دهنده در باتری یو پی اس صبا آشنایی ندارید می توانید با کارشناسان فروش شرکت تماس تلفنی برقرار کنید و از ایشان در خواست کنید راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

 اگر به باتری خود توجه زیادی می کنید و سعی می کنید به طور منظم آن را تعمیر و نگهداری کنید، چند علامت و نشانه وجود دارد که باید قبل از به صدا درآمدن زنگ هشدار به دنبال آن باشید. چراغ های پانل چشمک زن یا هر علامتی که نشان دهنده کنترل الکترونیکی عجیب باشد، نشانگر این است که باتری ups صبا شما احتمالاً از بین رفته است.

می توانید به صورت دوره ای وضعیت سلامت باتری یو پی اس که در سیستم خود دارید را برسی کنید ، برای این کار باید برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید نتیجه این فرایند مفید را ببینید. می توانید از یک کارشناس حرفه ای در این زمینه درخواست کنید با شما قرارداد ببندد و طبق زمان تعریف شده برای برسی وضعیت باتری های شما در محل حاظر شود و گزارش به شما ارائه کند.

 علاوه بر این، اگر متوجه شده اید که باتری موتور شما زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارد، باید این را در نظر بگیرید که احتمالاً در حال حاضر آنطور که باید به طور موثر کار نمی کند. ممکن است در چنین شرایطی نیاز باشد به فکر خرید باتری جدید برای سیستم ups بیفتید، اما تا زمانی که برسی دقیق انجام نداده اید و از مرگ باتری مطمعن نشده اید اقدام به خرید باتری نکنید.

اگر باتری را تهیه کنید و بعد متوجه شوید که نیاز به تعویض باتری نیست، احتمالاً تصمیم میگیرید اون باتری جدید را برای روز مبادا کنار بگذارید، حالا این روز مبادا ممکن است 1 ماه دیگر باشد و ممکن است 1 سال دیگر باشد! این کار اصلا به نفع شما نیست و باید باتری را با تاریخ تولید جدید تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

 باتری واریان که تاریخ تولیدش قدیمی شده باشد و مورد استفاده قرار نگرفته باشد ، نمی تواند مفید واقع شود و عملکرد های مورد نیاز را به شما ارائه کند. پس تا زمانی که واقعا مطمعن نیستید نیاز به خرید باتری یو پی اس جدید دارید به هیچ عنوان اقدام به خرید باتری نکنید.

 در نهایت، به مدت زمان استفاده از باتری توجه کنید. حتی اگر هیچ یک از این نشانه های واضح را نمی بینید، به این معنی نیست که آنطور که باید کار می کند. اگر بیش از سه سال و مطمئناً بیش از 5 باتری یو پی اس صبا دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال جایگزینی باشید.

 آیا یو پی اس همیشه باید به برق وصل باشد؟

 شما می توانید هر طور که صلاح می دانید از باتری UPS خود مراقبت کنید.  اما، جدا کردن آن از برق می تواند طول عمر کمتر باتری را به دنبال داشته باشد. اگر یو پی اس خود را جدا کنید، خود تخلیه می شود. درواقع زمانی که باتری یو پی اس شارژ خود را از دست می دهد باید این انرژی از دست رفته را در اولین فرصت مجدد به دست بیاورد. وقتی به برق وصل شد، باتری خودش را دوباره شارژ می کند تا این تخلیه را جبران کند. 

حالا اگر شما باتری 2 ولت اسیدی را از به برق متصل نگه ندارید، در روند شارژ مجدد باتری اختلال ایجاد می شود و این یعنی باتری توانایی خود برای عمل به وظایفش را از دست می دهد. علاوه بر این چنین شرایطی می‌تواند فرسودگی و پارگی باتری شما را افزایش دهد و باعث می‌شود که باتری شما سخت‌تر کار کند، بنابراین عمر طولانی نخواهد داشت.

 اگر سؤال دیگری در مورد طول عمر باتری یو پی اس صبا دارید یا اگر به دنبال جایگزینی آن هستید، می توانید وب سایت مربوط به نمایندگی رسمی صبا باتری را مرور کنید یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن این شرکت تماس بگیرید.

  برای آشنایی بیشتر با باتری‌های UPS و اینکه چگونه می‌توانید به ماندگاری طولانی‌تر آنها کمک کنید، لازم نیست با باتری‌های UPS به طور کامل آشنا باشید، با کمک مشاوران خبره ما می‌توانید از سرمایه‌گذاری خود محافظت کنید و از ایمنی تجهیزات خود در صورت قطع برق اطمینان حاصل کنید.

 چگونه عمر باتری یو پی اس صبا خود را افزایش دهیم؟

 یو پی اس یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که برای کار یا بازی انجام می دهید.  ما این را می گوییم زیرا منابع تغذیه اضطراری دستگاه های حیاتی را پشتیبانی می کند تا در هنگام قطع برق شبکه به کار خود ادامه دهند.

  پشتیبان‌گیری از UPS به شما امکان می‌دهد برگه اکسل پیچیده‌ای را که جمع‌آوری آن ساعت‌ها طول می‌کشد، ذخیره کنید، یا تماشای یک فیلم را به پایان برسانید و از یک cliffhanger ناخواسته اجتناب کنید یا سطح یک بازی ویدیویی را تمام کنید و پیشرفت خود را ذخیره کنید.

 علاوه بر این، دستگاه‌های UPS مدرن با محافظت در برابر نوسانات برای محافظت از دستگاه‌های شما در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ همراه هستند.

داشتن باتری لیفتراک برقی صبا باتری سالم بسیار مهم است،  اگر باتری شما در وضعیت خوبی قرار ندارد، منبع تغذیه به سرعت شروع به فرسایش می کند.

 سلامت باتری همچنین در محافظت از وسایل شما در برابر نوسانات برق فوق الذکر نقش دارد بنابراین برای سلامت باتری دستگاه خود ارزش قائل شوید و به آن رسیدگی کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز