خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

574 چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۶۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با انسداد 574 حلقه چاه غیرمجاز و یا فاقد پروانه حدود 27 میلیون مترمکعب در سال به تعادل سفره‌های آب زیرزمینی کمک شده است.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده گفت: سد نهب در حال حاضر 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تامین اعتبارات مورد نیاز در نیمه اول سال آینده همراه با راه جایگزین روستای شیزر و بخشی از شبکه آبیاری سد قابل بهره‌برداری و افتتاح است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: راه جایگزین روستای شیزر نیز با پیشرفت حدود 73 درصدی و کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز با پیشرفت 53 درصدی درحال اجرا هستند.

وی عنوان کرد: سد بالاخانلو هم 73 درصد پیشرفت داشته و در تلاش هستیم در سال آینده این سد را به مرحله آبگیری اولیه برسانیم.

این مسئول درباره قدامات صورت گرفته برای تعادل بخشی منابع آبی دشت گفت: 134 دستگاه و اداوات حفاری غیرمجاز توقیف و تعداد یک‌هزار و 175 دستگاه کنتور هوشمند آب نیز بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در جهت حفظ و صیانت از بستر و حریم رودخانه‌های استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیان کرد: لایروبی حدود 39 کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در کنار آزادسازی و رفع تصرفات 36 هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز