خبرگزاری کار ایران

درصورت تخصیص اعتبار؛

شبکه آبیاری سد نهب در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۵۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، سد نهب، راه جایگزین روستای شیزر و بخشی از شبکه آبیاری سد نهب در نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی سد و شبکه آبیاری نهب اظهار کرد: تعدادی از طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو بصورت ویژه و با دستور وزیر نیرو توسط سامانه داشبورد در حال پیگیری هستند که سه طرح سد نهب، سد بالاخانلو و شبکه آبیاری سد نهب در زمره پروژه‌های اولویت دار و طرح آبرسانی از سد بالاخانلو در ردیف طرح‌های آبرسانی اضطراری وزارت نیرو قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: خوشبختانه از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان قزوین مبلغ 2 هزار میلیارد ریال جهت تکمیل سد نهب و مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال جهت پروژه شبکه آبیاری این سد در نظر گرفته شده که از ابتدای سال تاکنون حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال برای پروژه احداث سد نهب و 320 میلیارد ریال جهت شبکه آبیاری سد نهب تخصیص یافته است و امیدواریم با پیگیری‌های دردست انجام میزان تخصیص اعتبارات این دو طرح تا پایان سال افزایش یابد.

ستوده با اشاره به شبکه آبیاری سد نهب تصریح کرد: کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب به طول 25 کیلومتر در حال حاضر پیشرفت حدود 53 درصد داشته و بحث تملک اراضی و تخصیص اعتبارات از مهمترین مشکلات فعلی پروژه است.

وی با اشاره به گردشگری در حاشیه و اطراف سد نهب بیان کرد: مباحث مرتبط با گردشگری بعد از عقد تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار  شرکت‌های آب منطقه‌ای قرار گرفته و در همین راستا نیز مطالعات گردشگری سد نهب و تعیین مدل‌های مالی برای این طرح انجام و با توجه به اخذ مجوزهای استانی اقدامات مربوط به واگذاری کار به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز