خبرگزاری کار ایران

در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان قزوین صورت گرفت:

حضور رئیسی در مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفویه قزوین/ دستور آزادسازی این بنا و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۰۹۰

رئیس جمهور پس از بازدید از مکان تاریخی دولت‌خانه صفوی قزوین دستور آزادسازی این مکان تاریخی و تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از این مکان را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه با حضور در مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفوی شهر قزوین از نزدیک در جریان مشکلات توسعه این بنا قرار گرفت.

رئیسی در این بازدید دستور آزادسازی این مکان از سوی مراکز و نهادهای دولتی که در بخشی از آن مستقر هستند را صادر کرد.

رئیسی با تاکید بر لزوم آزادسازی این مکان، به ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان قزوین دستور داد جابجایی لازم را در اماکن خود انجام دهند تا این بنای تاریخی آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور استفاده از مجموعه دولت‌خانه صفوی را نیازمند مرمت جدی خواند و خطاب به مسئولان استانی اظهار داشت: برای تمام ۷ هکتار این مکان برنامه‌ریزی و طرحی جامع تهیه شود.

رئیسی به اشاره به خیانت خاندان پهلوی در نحوه نگهداری این مکان تاریخی خاطرنشان کرد: به نحو مناسبی به مردم اطلاع‌رسانی شود که خاندان پهلوی چگونه این اثر تاریخی را از بین بردند.

رئیسی اظهار داشت: اگر به مواریث فرهنگی توجه نکنیم، این سرمایه های ارزشمند از بین می‌روند لذا باید این مواریث و اماکن تاریخی مورد استفاده قرار گیرد و فضای مفرحی برای مردم در این مکان ایجاد شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد اماکن گردشگری در هر منطقه باید در کنار بناهای تاریخی همان منطقه و با حفظ هویت آن بناها باشد، تصریح کرد: شناساندن این آثار تاریخی، مرمت، آزادسازی توسط دستگاه‌های متولی و تداوم پژوهشهای علمی در این مکان از اقداماتی است که باید دنبال شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت وجود این مکان تاریخی در مرکز شهر قزوین گفت: احیای میراث فرهنگی اینگونه نیست که درب آنجا بسته باشد، زیرا اگر از این اماکن استفاده نشود، این مواریث میرا می‌شود و نباید با رها کردن مراکز تاریخی به میرایی این اماکن کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز