خبرگزاری کار ایران

با همکاری بخش خصوصی؛

اولین خانه ایرانی در قزوین به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: اولین خانه ایرانی شهر قزوین با سرمایه گذاری بخش خصوصی در تاریخی زعیم مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی در مراسم بهره‌برداری از اولین خانه ایرانی قزوین گفت: این خانه از طریق کمیته واگذاری ماده ۲۷ اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مرمت و تجهیز با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: برای تجهیز و راه اندازی این خانه ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده که 8 میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذار و باقی آن از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.

وی با بیان اینکه این خانه نخستین واگذاری این اداره کل در قالب کمیته ماده ۲۷ است افزود: خانه تاریخی سعدالسلطان قزوین نیز از همین طریق به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خزائلی خاطرنشان کرد: نهضت احیا و باززنده‌سازی خانه‌های تاریخی قزوین شکل گرفته و اتفاقات خوبی را در مسیر توسعه گردشگری استان در پیش خواهیم داشت.

طرح خانه ایرانی در وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یک اتفاق اقتصادی با رویکرد خدماتی و فرهنگی است که تلاش دارد آداب و رسوم، هنر و فرهنگ خانه‌های ایرانی را معرفی نموده و گسترش دهد و این امر را با فضاسازی و چیدمان، ترویج مزه‌ها و طعم‌های ایرانی، برگزاری رویدادها و جشن‌های بومی و ملی و ایجاد و تدوام روند مشارکت‌پذیری مخاطبان در همه سطوح به اجرا در می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز