خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت دوم

سازمان‌ها و نهادها به جای تعامل با هم تقابل دارند/ ترس تعاونی‌های مسکن برای آغاز پروژه جدید+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۳۶

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین گفت: در حال حاضر حمایت خاصی از تعاونی‌ها صورت نمی‌گیرد و تعامل قابل قبولی وجود ندارد و سازمان‌ها و نهادها هم در ارتباط با تعاونی‌ها به جای اینکه با هم تعامل کنند تقابل می‌کنند و باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود تعاونی‌ها برای آغاز پروژه جدید بی انگیزه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رحیم هاشم‌پور با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم با بیان اینکه مسکن یکی از عوامل بسیار موثر در آسایش و رفاه یک کشور است، گفت: اگر روی این یک مورد تمرکز شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین عنوان کرد: ساخت مسکن از ناحیه تعاونی پذیرفته شده و وزارتخانه‌ای با عنوان تعاون داریم؛ اما باید درنظر داشت که توجه به تعاونی‌ها صرفا اسمی نباشد، درحال حاضر فقط اسمش را یدک می‌کشد اما در عمل و فعالیت در حوزه مسکن همکاری آنچنانی بین نهادها نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: برای مثال دریافت پروانه ساخت برای تعاونی‌ها از ناحیه شهرداری برابر مقررات بخش خصوصی است و امتیازی نداریم؛ باتوجه به اینکه  تعاونی‌ها انبوه ساز هستند، مبالغی که باید برای نظارت بپردازند سنگین است و تا امروز تخفیف یا همکاری آنچنانی ندیدیم، البته جلسه برگزار شده و وعده و عیدها داده شده اما خروجی مثبتی ندیده‌ایم.

عدم حمایت به کاهش انگیزه تعاونی‌ها منجر شده است

این مسئول بیان کرد: ما تاکنون طبق ضوابط و قوانین نظام مهندسی پیش رفته‌ایم و حتی یک متر اضافه هم نساخته‌ایم و اگر هم بوده در کمیسیون ماده 100 بررسی شده و تفاوتی بین ساخت و ساز معمولی و تعاونی نیست؛ در مقابل تعاونی مسکن ملزم است واحد را با تمام ضوابط و مقررات با قیمت تمام شده به عضو تحویل دهد و با این حال انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند و باعث می‌شود تعاونی‌ها سراغ پروژه بعدی نروند.

وی ادامه داد: این نوع نگاه صددرصد در کاهش کیفیت کار تاثیر دارد؛ زیرا مجبور می‌شوند از حداقل و بی کیفیت‌ترین مصالح استفاده کنند تا جای خالی پر شود؛ البته خوشبختانه ما این کار را انجام نداده و مصالح ما درجه یک است و سرعت پرژه هم افزایش پیدا کرده است.

هاشم‌پور بیان کرد: اتاق تعاون و اداره تعاون رابطه بسیار خوبی با ما دارد اما دست تنها است، اتاق نتوانسته سازمان‌ها را مجاب کند که برای تعاونی‌های مسکن تخفیف درنظر بگیرند و مصالح ارزان‌تر در اختیار ما قرار گیرد.

تعاونی‌های مسکن از آغاز پروژه جدید ترس دارند

وی اظهار کرد: پروژه مسکن نانوایان تا امروز خوب پیش رفته و دوست داریم به آن توجه شود، در این پروژه حدود 1200 تا 1300 نفر ساکن خواهند شد که این جمعیت به اندازه چند محله است، بنابراین باید مورد توجه قرار گرفته و امتیاز داده شود تا پروژه با خیال راحت پیش برود.

مدیرعامل تعاونی مسکن نانوایان قزوین ادامه داد: اگر تعامل صورت گیرد افراد زیادی سمت تعاونی‌ها خواهند رفت اما در حال حاضر این ترس وجود دارد که باتوجه به تورم چطور می‌توان پروژه را پیش برد و مورد جدید را آغاز کرد.

حجم ویدیو: ۱۲۸.۶۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۵۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز