خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرداران کشور:

عدم ثبات سیاست های زمین و مسکن از معضلات اساسی مدیریت شهری به شمار می رود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۳۲

اگر خواهان روانسازی مباحثشهر هستیم باید در یک جشم انداز مشخص، مسئولیت اداره شهر را متوجه مدیریت واحد شهرداری ها بدانیم.

نماینده شهرداران کشور، رفع چالش های مختلف شهر را نیازمند تحقق مدیریت واحد شهری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی در آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی اظهار داشت: اگر خواهان روانسازی مباحثشهر هستیم باید در یک جشم انداز مشخص، مسئولیت اداره شهر را متوجه مدیریت واحد شهرداری ها بدانیم.

شهردار تبریز با اشاره تشکیل کمیسیون ویژه کلانشهرها در دولت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در جهت تحقق مدیریت واحد شهری آغاز کرده که حضور شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران کلانشهرها در کمیسیون ویژه کلانشهر ها از آن جمله است.

وی ادامه داد: لایجه مدیریت واحد شهری که هم اکنون توسط دولت، در دست بررسی است، در صورت تصویب نهایی، راهگشای بخش مهمی از معضلات شهری خواهد بود.

شهردار تبریز از مدیریت هماهنگ شهری، به عنوان مقدمه و زمینه ساز مدیریت واحد شهر یاد کرد و گفت: امروز در شهر تبریز با تعامل موثر شهرداری و دستگاه های مختلف اجرایی، هماهنگی و همدلی در اداره شهر تا حدود بسیار زیادی محقق شده است.

وی یادآور شد: افزایش چشمگیر در آمدهای پایدار شهر در هفت ماه گذشته علی رغم کاهش چهل درصدی صدور پروانه، از جمله دستاودهای این هماهنگی و همدلی است.

نجفی با اشاره به پیشینه هویت شهری تبریز گفت: در شهری زندگی می کنیم که با قدمت بیش از چهار هزار سال و آثار فرهنگی و تاریخی بی نظیر، پیشتاز رویکردهای شهرسازی در بخش های مختلف علمی، فرهنگی و عمرانی است؛ در واقع همین پیشتازی است که رویکردهای متفاوتی را برای پیشبرد افق آینده ی این شهر ایجاب می کند.

وی حوزه عمران را از اصلی ترین بخش های شهرسازی خواند و گفت: در آغاز سال جاری وعده داده بودیم که شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم و امروز خرسندیم که شاهد عملی شدن این وعده و پیشرفت پرشتاب پروژه های عمرانی هستیم.

شهردار تبریز با اشاره به مشکلات ریشه ای شهرداری های، عدم ثبات سیاست های زمین و مسکن را از معضلات اساسی مدیریت شهری خواند و افزود: متاسفانه عدم اجرای اصولی سیاست های بخش مسکن در سالهای اخیر باعثایجاد یک سری مشکلات اجتماعی در حاشیه شهرها شده است.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که برنامه های بخش مسکن، می تواند با الگوبرداری از تجربه های موفق، پیگیری شود.

نجفی فقدان بانک اطلاعات به روز و کارآمد شهری از دیگر چالش های مدیریت شهری خواند و افزود: این امر، نقش مهمی در تقویت پشتوانه های مطالعاتی و فنی تدوین برنامه های شهری، دارد.

شهردار تبریز با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل آن را ضرورتی مهم خواند و گفت: این موضوع در کنار مباحثزیبایی شناسی ساخت و ساز های شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

نجفی خاطرنشان کرد: نماهای ساختمانی منعکس کننده روحیات افراد ساکن در آن است بنابراین بدیهی است که با داشتن پیشینه ارزشمند فرهنگی تاریخی تبریز، این موضوع باید متناسب با هویت شهرسازی تبریز پیش رود.

وی با اشاره به وجود ۱۶ هزار پرونده ماده ۱۰۰ تا یک سال اخیر، از روند رو به کاهش تعداد پرونده های شکایت از شهرداری خبر داد و گفت: با فعال شدن کمیسیون حل اختلاف شهرداری تبریز و حل وفصل مشکلات و اختلافات حقوقی در ساز و کار تعریف شده، در هفت ماه گذشته حجم شکایت از شهرداری به دیوان عدالت اداری ۵۰ درصد کاهش یافته است.

شهردار تبریز با تاکید بر داشتن روحیه تحول آفرین، خطاب به جوانان و دانشجویان حاضر گفت: به شخصه، با آرزومندی و آرزوپردازی در رسیدن به اهداف اثرگذار مخالفم؛ بلکه معتقدم آن چه می تواند اعتلای چشم اندازهای بزرگ و طلایی را در زندگی انسان رقم زند، تکیه بر عنصر باور و اعتقاد است.

وی تاکید کرد: تکیه بر اراده پرشور جوانان، پشتیبان تحول اساسی در فردای شهر و کشور خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز