خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت سوم

عملکرد مثبت الکترونیکی شدن بارنامه‌ها به همراهی پلیس نیاز دارد+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۳۲۵

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین گفت: برای اینکه نتایج مثبت روند الکترونیکی شدن صدور بارنامه محقق شود باید پلیس هم نظارت الکترونیکی داشته باشد و دوربین‌های نظارتی به پلاک‌خوان مجهز باشند که هنوز این اتفاق رخ نداده و این یکی از نقدهای موجود در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید رضا محمدی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم درباره تعیین نرخ حمل و نقل درون شهری و برون شهری گفت: در حوزه درون شهری نرخ‌گذاری را دو دستگاه موازی انجام می‌دهند و هم شورای شهر به پیشنهاد شهردادر و هم سازمان صمت و کمیسیون نظارت، نرخ‌ها را تصویب می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین ادامه داد: برای اینکه نرخ‌های مصوب باهم مغایر نباشند با اصناف و اتحادیه‌های صنفی و شورای شهر تعامل برقرار شد و در نتیجه سال گذشته برای اولین بار حداقل در شهر قزوین نرخ‌ها به صورت هماهنگ مصوب شد.

وی با بیان اینکه نرخ‌‌گذاری در حوزه برون شهری تابع ضوابط خاصی است، عنوان کرد: در حوزه برون شهری از تشکلات بیشتر استفاده می‌شود و نرخ‌ها حاصل توافق است، البته در حال حاضر برمبنای تن بر کیلومتر محاسبه می‌شود و درصدی را به عنوان نرخ جاده‌ای حمل و نقل سبک اعمال می‌کنند که به این روش هم نقدهایی وارد است.

الکترونیکی شدن شفافیت را افزایش می‌دهد

این فعال حوزه حمل و نقل ادامه داد: انجمن‌های صنفی رانندگان به صورت مستقیم با راهداری در تعامل است و این نهاد از نظر تعامل موجود نسبت به سایر دستگاه‌های تخصصی حمل و نقل جلوتر است و تشکلات خصوصی و تعاونی‌ها را به رسمیت می‌شناسد؛ اما در حوزه مدیریت شهری در برخی استان‌ها تعامل ضعیف‌تر است که در قزوین اخیرا ارتباط برقرار شده و در مجموع سه دستگاه مسئول ما را پذیرفته و در مذاکرات حرفه‌ای آن‌ها حضور داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت الکترونیکی شدن و حذف اوراق کاغذی پیش ببریم، خاطر نشان کرد: روند الکترونیکی شدن با مزایا و معایبی همراه است، از طرفی مشکلات بارنامه‌های فیزیکی را ندارد و شفافیت را افزایش می‌دهد، اما از طرف دیگر در حوزه نظارت، پلیس هنوز به کنترل الکترونیک مجهز نشده است.

ضرورت توجه به توزیع عادلانه بار

محمدی ادامه داد: بخش سنگین با برخی چالش‌ها مواجه هستند که توزیع عادلانه بار ازجمله آن‌ها است؛ زیرا افرادی هستند که بدون نوبت بار می‌گیرند و بدون بارنامه تردد می‌کنند که در این صورت اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد بیمه و یا نهاد پاسخگویی وجود ندارد و ممکن است تولیدکننده یا صاحب بار متضرر شود.

وی اظهار کرد: زمانی که کار کم است اگر توزیع عادلانه در قالب بارنامه باشد قطعا اتفاق خوبی خواهد افتاد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین درباره تعامل با راهداری گفت: در کنار نقدهایی که به مدیریت دولتی در حوزه ساماندهی داریم، معتقدیم اداره کل راهداری استان قزوین همکاری و تعامل خوبی دارد و عملا تشکل نوپای سبک را به رسمیت شناخته و در تمام جلسات مرتبط آن‌ها شرکت می‌کنیم و اگر مشکلی داشته باشیم بررسی می‌کنند، از تعامل آن‌ها راضی هستیم و مواردی که در توانشان است را انجام می‌دهند و بقیه مسایل هم بحث کلان کشوری است که باید رسیدگی شود.

 

حجم ویدیو: ۷۸.۴۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۳۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز