خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا عنوان شد/ قسمت دوم

حمل و نقل سبک از بی عدالتی رنج می‌برد/نگاه تخصصی بسیاری از مشکلات را حل می‌کند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۷۶

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین گفت: ما از ناعدالتی رنج می‌بریم؛ سختی‌ها را به جان می‌خریم؛ اما وقتی می‌بینم منابع، موجود است و به ذی‌نفعان نمی‌رسد و به خاطر درآمد حداقلی کوتاه مدت، نهادهای عمومی یا دستگاه‌های نظارتی منافع ذی‌نفع واقعی که کف خیابان کار می‌کند را نمی‌بینند آزار دهنده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیدرضا محمدی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم درباره مشکلات حوزه حمل و نقل سبک گفت: برخی مشکلات عمومی بوده و تمام بخش‌های حمل و نقل به آن مبتلا هستند که رکود کاری ناشی از کرونا، تحریم‌های ظالمانه، حذف ارز مربوط به قطعات و لاستیک ازجمله آن‌ها است، ضمن اینکه افزایش هزینه‌ها توازنی با افزایش درآمدها ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین ادامه داد: فعالیت‌ها و به تبع آن درآمدها کاهش پیدا کرده اما افزایش نرخ خدمات را هم نمی‌توان اعمال کرد؛ زیرا از آنجایی که افزایش قیمت حمل و نقل بر قیمت تمام شده تاثیر دارد، دولت و مردم بر افزایش قیمت‌ها حساس هستند.

وی عدم توانایی برای نوسازی ناوگان را یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در کنار مشکلات عمومی حوزه حمل و نقل، مشکل اصلی بخش تخصصی حمل و نقل سبک، عدم رعایت قوانین و مقررات در حوزه دستگاه‌های مسئول است و این امر به خاطر تداخل کار دستگاه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

تعاونی‌ها مورد حمایت قرار نمی‌گیرند

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون استان قزوین با اشاره به اینکه در حوزه تامین نیاز مجموعه گسترده‌ای ازجمله پیک موتوری، وانت‌ها و کامیونت‌ها زیرمجموعه اتحادیه هستند، بیان کرد: مشکل اصلی ما در این حوزه گرفتن عاملیت توزیع روغن برای تعاونی‌ها است، افراد عادی عاملیت می‌گیرند اما این امکان برای تعاونی‌ها فراهم نیست.

وی ادامه داد: تامین نیاز دنبال سود نیست و ایجاد رضایت‌مندی هدف اصلی است، به رغم تاسیس بخش تخصصی و مکاتبات صورت گرفته همچنان با بروکراسی اداری و عدم همکاری با تعاونی‌ها و حمایت نکردن درگیر هستیم.

محمدی بیان کرد: تلاش داریم بتوانیم از بستر الکترونیکی و ظرفیت نمایندگی‌های موجود برای تامین نیاز اعضا استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: توسط یکی از تعاونی‌ها، روغن در پایانه بار به نحو مطلوبی توزیع و مدیریت می‌شود اما این کافی نیست و اگر شرکت‌ها محصول را با قیمت کمتری در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند می‌توانیم با قیمت پایین‌تر برای اعضا عرضه کنیم.

تأسیس کارگزاری تامین اجتماعی قدمی برای حل مشکلات

وی با بیان اینکه ایجاد کارگزاری تامین اجتماعی جزء اقدامات مفید در حوزه تعاونی‌ها است، عنوان کرد: حوزه حمل و نقل سال‌ها از تامین اجتماعی که حداقل نیاز یک فعالیت حرفه‌ای است بی بهره بود که تعاونی تامین نیاز در قالب کارگزاری تامین اجتماعی فعالیت خود را با 625 نفر آغاز کرد و با استقبالی که صورت گرفت امروز یکی از همین تعاونی‌ها 2 هزار و 792 نفر عضو دارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل سبک استان قزوین ادامه داد: در بیمه تکمیلی و قراردادهای جمعی هم ورود کردیم و برای بیمه مسئولیت مرتبط با خودرو تخفیف جمعی گرفتیم؛ البته در سال‌های اخیر عقب‌گرد هم داشتیم و لازم است اهتمام از سطح کلان اتفاق بیفتد و باید تحقق این موضوع را پیگیری کنیم.

ضرورت نگاه تخصصی برای رفع مشکلات حمل و نقل سبک

وی اظهار کرد: افزایش قیمت مشکلی عمومی است و  با تلاش و همکاری از این مشکلات عبور می‌کنیم؛ اما مورد ناراحت کننده این است که در بسیاری از حوزه‌ها به منابع مالی نیاز نداریم بلکه نیاز ما هماهنگی و نگاه تخصصی است و نمی‌توان با دستورالعمل‌های بخش حمل و نقل سنگین یا تاکسی با حمل و نقل سبک برخورد کرد.

این مسئول تاکید کرد: اگر نگاه تخصصی باشد و نگاه کمیت‌گرای دستگاه‌های متولی برداشته شود خیلی از امور قابل حل خواهد بود.

محمدی گفت: اولویت اصلی ما تامین نیاز است و همیشه به آن نیاز داریم و لازم است سایر نهادها برای تعاونی‌ها اولویت قایل شوند، دستگاه‌های تخصصی ما در سطح استان کار خود را انجام می‌دهند، باید توجه بیشتری به این بخش باشد که گاهی عامدانه به دلیل اطلاع از حجم مشکلات بخش حمل و نقل سبک به آن نمی‌پردازند تا گرفتار نشوند.

 

حجم ویدیو: ۸۴.۰۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۲۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز