خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۵ درصدی حمل کالا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۵۲۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: میزان حمل و جا به جایی بار و کالا از استان قزوین به سایر نقاط کشور طی هشت ماه سالجاری یعنی از فروردین تا آخر آبان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق لطفی به مناسبت هفته حمل و نقل با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جا به جا شده و بیشترین گروه کالاهای حمل شده طی این مدت مربوط به خاک های معدنی و صنعتی، نوشابه و مواد شوینده بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به علت افزایش این حجم از کالاهای حمل شده در استان، تصریح کرد: مهمترین عوامل این افزایش را می توان تولید فرآورده های معدنی و صنعتی در سطح استان از سوی معادن و واحدهای تولیدی و سپس جلوگیری از فرار بار در چرخه حمل و نقل استان دانست.

حق لطفی با اشاره به عملکرد ناوگان مسافری استان، افزود: در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از پایانه های مسافربری استان به سایر نقاط کشور جا به جا شدند که این میزان جا به جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز با افزایش ۱۴ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: طی این مدت همچنین ۱۴۰ هزار برگ صورت وضعیت در بخش جا به جایی مسافر در پایانه های مسافربری استان صادر شد.

به گفته حق لطفی، تعداد کارت های هوشمند صادر شده و همچنین تمدیدی از ابتدای سال تا پایان آبان از سوی این اداره کل ۶ هزار و ۶۷۴ مورد بوده است.

۱۲ هزار راننده با ۱۰ هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان قزوین فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز