خبرگزاری کار ایران

عملکرد سیستم پشتیبان برق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۶۱۱

چه در حال برق رسانی به تجهیزات پزشکی حیاتی یا یک سری از دوربین های مداربسته باشید، یک سیستم باتری UPS می تواند از شما در برابر از بین رفتن پوشش در صورت قطع برق محافظت کند. UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است، قطعه‌ای که فوراً به قطع برق پاسخ می‌دهد، اما مانند یک باتری پشتیبان نیست. درک تفاوت های بین این دو سیستم به شما کمک می کند تا انتخاب های مناسبی برای نیازهای برق خود داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیستم باتری یو پی اس یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان شما است. مشکل این است که حتی با وجود یک باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی شما پاسخ دهد و شروع به کشیدن از منبع جایگزین شما کند. در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه ارزشمند می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد. یو پی اس برای حل این مشکل طراحی شده است که به صورت فوری پاسخ می دهد، قدرت زیادی به سیستم می دهد و سپس به محض راه اندازی، همه چیز را به سیستم پشتیبان شما تحویل می دهد.

باتری صبا می تواند مطمئن ترین برندی باشد که می توانید با خیال راحت از آن در سیستم پشتیبان برق مجموعه خود استفاده کنید.

مهم ترین چیزی که باید درک کنید این است که یک سیستم UPS به خودی خود یک نسخه پشتیبان طراحی نشده است. باتری متصل به سیستم یو پی اس شما قادر به تحمل بار ثابت برای بیش از چند دقیقه نخواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که شما یک سیستم پشتیبان در مقیاس کامل آماده داشته باشید تا در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

در حالی که عملکرد اصلی باتری UPS این است که شکاف بین قطع برق و برق پشتیبان را بپوشاند، همچنین می تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند. این به این دلیل است که UPS باید نسبت به نوسانات منبع تغذیه ورودی فوق العاده حساس باشد تا در صورت قطع برق بلافاصله پاسخ دهد. در نتیجه، اگر در منطقه ای با منابع تغذیه ناپایدار هستید، مانند یک دفتر صحرایی یا بیمارستان روستایی، یو پی اس ممکن است برای حفظ سطح برق در هنگام افت های آشفته و جهش ها از منبع برق اصلی شما کار کند. در این مورد، یو پی اس در واقع هرگز مسئولیت را به سیستم پشتیبان شما واگذار نمی کند، اما نقش مهمی را با ارائه انرژی کوتاه مدت برای پر کردن شکاف ها قبل از بازگشت همه چیز به حالت عادی ایفا می کند. این زمانی امکان پذیر است که دستگاه یو پی اس بین منبع تغذیه اصلی شما نصب شده باشد و تجهیزات در حال محافظت باشد. به طوری که در صورت قطع برق اولین نقطه مرجع خواهد بود. این تنظیمات همچنین به سیستم یو پی اس اجازه می دهد تا به طور مداوم باتری خود را در چرخه های کوچک در حین کار شارژ کند.

باتری 7.5 آمپر یکی از انواع باتری یو پی اسی قابل استفاده در دستگاه های یو پی اس است که جزء باتری های ریز آمپر به حساب می آید و اگر شما از رک مونت استفاده می کنید به تعداد زیادی از این باتری احتیاج خواهید داشت.

خرابی باتری یکی از دلایل رایج از دست دادن بار UPS در هنگام قطع برق است، بنابراین نظارت و نگهداری باتری های UPS شما برای اطمینان از پشتیبانی از بار بحرانی شما کلیدی است. از طریق استفاده از UPS، می توانید به جای اینکه صرفاً در هنگام بروز مشکل واکنش نشان دهید، سلامت سیستم پشتیبان باتری خود را به طور فعال بررسی کنید.

برای باتری‌های اسید سرب که بیشتر مستعد فرار حرارتی هستند، مهم است که هنگام خرید باتری‌ها، یک سیستم نظارت/مدیریت اضافه کنید. استقرار UPS  نه تنها هزینه های تعمیر و نگهداری و قطعی های برنامه ریزی نشده را کاهش می دهد، بلکه راندمان تعمیر و نگهداری و عمر باتری را افزایش می دهد و در عین حال توانایی مدیریت بهتر برنامه ریزی تعویض را فراهم می کند.

باتری 18 آمپر نیز یکی دیگر از باتری های پر کاربرد در دستگاه های یو پی اس است که می تواند برق رسانی خوبی را برای شما داشته باشد.

به طور خلاصه ، یک سیستم UPS یک دستگاه الکتریکی است که در صورت از کار افتادن منبع برق ورودی یا برق اصلی، برق اضطراری را برای بار فراهم می کند. کسب‌وکارها از سیستم‌های UPS برای محافظت از رایانه‌ها، مراکز داده و سایر تجهیزات الکتروتونیک خود در صورت قطع برق غیرقابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند. بدون پشتیبان‌گیری که یک سیستم UPS ارائه می‌کند، از دست دادن نیرو می‌تواند منجر به طیف وسیعی از پیامدهای فاجعه‌بار، از از دست دادن داده‌ها و اختلال در کسب‌وکار گرفته تا جراحات و تلفات شود.

سیستم های یو پی اس می توانند کوچک باشند و از یک کامپیوتر تا بزرگ محافظت کنند و از کل مشاغل، مدارس، کارخانه ها و بیمارستان ها محافظت کنند. بزرگ یا کوچک، تمام سیستم های یو پی اس دارای چهار جزء اصلی هستند. درک اصول اولیه نحوه عملکرد سیستم یو پی اس شما اولین قدم برای ارائه بهترین تعمیر و نگهداری است.

یکی دیگر از باتری های کارخانه صبا که می توانید به آن اعتماد کنید و از آن در سیستم پشتیبان برق مجموعه خود استفاده کنید، باتری 28 آمپر است. این باتری 1 ولت و دارای تکنولوژی سیلد اسید است.

باتری های یو پی اس قلب هر سیستم یو پی اس هستند. باتری های یو پی اس منبع برق اضطراری در صورت قطع برق هستند. در هنگام قطع برق، باتری های UPS بار متصل را پشتیبانی می کنند. یکسو کننده یا یک شارژر جداگانه تضمین می کند که باتری ها همیشه شارژ می شوند. 

انواع مختلفی از باتری های UPS وجود دارد، اما رایج ترین آنها عبارتند از: 1) اسید سرب تنظیم شده با شیر (VRLA)، 2) سلول مرطوب غرقابی (که معمولاً VLA نامیده می شود).

همه سیستم‌های یو پی اس حداقل دارای یک «رشته» باتری یا تعدادی باتری مورد نیاز متصل هستند. تعداد باتری ها در یک رشته به ولتاژ DC (جریان مستقیم) سیستم UPS بستگی دارد. در سیستم‌های UPS کوچک‌تر، رشته‌های باتری ممکن است در داخل خود واحد UPS قرار گیرند. در سیستم های UPS بزرگتر، باتری ها ممکن است مانند قطعات جداگانه به نظر برسند.

از آنجایی که باتری‌ها به صورت رشته‌ای وصل شده‌اند و رشته‌ها به صورت سری به هم متصل می‌شوند، اگر یکی از باتری‌ها خراب شود، می‌تواند باعث از کار افتادن کل سیستم UPS شود. به همین دلیل، بررسی و نگهداری منظم باتری های یو پی اس، صرف نظر از سن آنها، حیاتی است.

باتری 42 آمپر یکی از پر فروش ترین باتری های کارخانه صبا باتری است زیرا دارای آمپر و ولتاژی است که می تواند در تعداد مشخص، میزان جریان مورد نیاز شما را فراهم سازد و فقط کافیست بدباید از چه تعداد باتری استفاده کنید و آن ها را به صورت موازی و یا سری به یک دیگر متصل کنید.

یکسو کننده چند عملکرد حیاتی را انجام می دهد. اول، یکسو کننده قطعه ای از سیستم UPS است که برق ورودی را از AC یا جریان متناوب به DC یا جریان مستقیم تبدیل می کند. مسیرهای برق DC به اینورتر. این نیمه اول فرآیند تبدیل دوگانه است.

اینورتر یکی دیگر از بخش‌های کلیدی فرآیند تبدیل دوگانه است. فرآیند تبدیل مضاعف به عنوان فیلتری برای رویدادهایی مانند نوسانات یا نویزهای برق و نویز الکتریکی عمل می کند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، یکسو کننده برق ورودی را از برق AC به برق DC تبدیل می کند و برق DC به اینورتر باز می گردد. اینورتر به عنوان بخشی از فرآیند تبدیل دوگانه با تبدیل ولتاژ DC به خروجی AC کار می کند. این خروجی AC چیزی است که بار بحرانی را تغذیه می کند.

فرآیند تبدیل اساساً مانند AC -> DC -> AC دوباره به نظر می رسد. خروجی فرآیند باید یک شکل موج سینوسی خالص باشد.

سوئیچ بای پس استاتیک یو پی اس ابرقهرمان در صورت خرابی سیستم یو پی اس است. سوئیچ بای پس وضعیت به عنوان یک محافظ عمل می کند و به طور خودکار بار را به منبع اصلی متصل می کند.

سوئیچ بای پس استاتیک نام خود را به این دلیل گرفته است که در صورت خرابی سیستم، سه جزء اصلی دیگر سیستم UPS (یکسو کننده، باتری ها و اینورتر) را دور می زند.

سوئیچ بای پس استاتیک یک نسخه پشتیبان است. عملکرد فیلتر کردن را مانند فرآیند تبدیل دوگانه که در بالا توضیح داده شد انجام نمی دهد. با این حال، وجود سوئیچ بای پس استاتیک در یک سیستم UPS تضمین می‌کند که در صورت از کار افتادن باتری‌ها، اینورتر یا یکسو کننده‌ها، سیستم می‌تواند بر روی برق شهری کار کند.

گاهی با ما تماس می گیرید و می خواهید از باتری یو پی اس به عنوان باتری موتور سیکلت استفاده کنید! این کاملا اشتباه است. درسته که باتری 9 آمپر صبا یو پی اس با باتری موتور سیکلت هم آمپر و هم ولتاژ است، اما تکنولوژی ساخت آنها از هم متفاوت است، در نتیجه در خرید خود دقت داشته باشید.

این مطلب آگهی است.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز