خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

ارائه خدمات ارتقای سلامت برای 500 نوجوان بازمانده از تحصیل قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۴۰۶

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای افراد بازمانده از تحصیل گفت: نوجوانان بازمانده از تحصیل ازجمله کودکان کار توسط مراقبان سلامت، سمن‌ها، بهزیستی و فرمانداری‌ها شناسایی و خدمات ارزیابی و ارتقای سلامت برای آن‌ها انجام می‌شود که در سال گذشته 500 نوجوان غیردانش‌آموز در این حوزه خدمات دریافت کردند.

مژگان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای سلامت نوجوانان و مدارس گفت: افراد 5 تا 18 سال به‌عنوان نوجوان در نظر گرفته شده و در راستای ارتقای سلامت آن‌ها چه در قالب دانش‌آموز و چه برای افراد بازمانده از تحصیل برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان قزوین ادامه داد: سنجش و ارزیابی سلامت دوره‌ای برای دانش‌آموزان پایه اول، چهارم، هفتم و دهم یکی از مواردی است که برای ارتقای سلامت انجام می‌شود، در این برنامه، سلامت دانش‌آموزان از ابعاد مختلف جسمی و روانی ارزیابی شده و درصورت لزوم به مراکز جامع سلامت و یا متخصصین ارجاع داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: سلامت دهان و دندان گروه سنی 6 تا 14 سال هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت رضایت والدین وارنیش تراپی رایگان برای آن‌ها انجام می‌شود، همچنین درصورت لزوم برای بهره‌مندی از خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی به مراکز ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: غربالگری شپش سر و اقدامات درمانی در این حوزه هم در آغاز هر فصل بویژه در فصل‌های سرما انجام می‌شود.

ارائه بیش از یک میلیون خدمات سلامت برای دانش‌آموزان

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بلوغ و تغییراتی که در این دوره در بدن دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، موارد بهداشتی مورد نیاز توسط ماماها و مراقبین سلامت برای دختران پایه هفتم آموزش داده می‌شود و درصورت نیاز امکان مشاوره خصوصی هم فراهم است.

عباسی ادامه داد: مکمل‌یاری ویتامین دی برای دختران و پسران متوسطه اول و دوم و همچنین آهن یاری برای دختران متوسطه در دست اجرا است، البته آهن یاری درحال حاضر صرفا در مناطق کم‌تر برخوردار اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: درراستای ارتقای فعالیت بدنی در مدارس ابتدایی هم طرح حرکات کششی در کلاس‌های درس درحال اجرا است و به مدارس ابلاغ شده است.

این مسئول یادآور شد: در راستای ارتقای سلامت نوجوان و مدارس در نیمه نخست امسال یک میلیون و 94 هزار و 637 خدمت برای 473 هزار و 141 دانش‌آموز ارائه شده است.

یکم تا هفتم آبان ماه هر سال به عنوان هفته ارتقای سلامت نوجوانان و مدارس نام‌گذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز