خبرگزاری کار ایران

تاثیر مخرب دفع نامناسب تجهیزات فرسوده سیستم پشتیبان برق بر محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۴۴

باتری های مبتنی بر سرب و کادمیوم بزرگترین نگرانی های زیست محیطی را ایجاد می کنند، به طوری که نیکل-کادمیم در سال 2009 در اروپا ممنوع شد. تلاش هایی برای ممنوعیت باتری های مبتنی بر سرب نیز در حال انجام است، اما جایگزین مناسبی وجود ندارد. با جایگزینی نیکل-کادمیم با نیکل-فلز-هیدرید، برای اولین بار لیتیوم یون به لیست آلاینده ها اضافه شد. این شیمی فقط به عنوان سمی خفیف طبقه بندی شد، اما حجم خالص آنها نیاز به بررسی دقیق تری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اسید سرب راه را برای موفقیت بازیافت هموار کرد و امروزه بیش از 97 درصد از این باتری ها مثل باتری 65 آمپر یو پی اس صبا بازیافت می شوند. صنعت خودرو باید به دلیل سازماندهی اولیه بازیافت اعتبار داده شود. با این حال، دلایل تجاری به جای نگرانی های زیست محیطی ممکن است نیروی محرکه باشد. فرآیند بازیافت ساده است و 70 درصد وزن باتری 12 ولت 100 آمپر یو پی اس صبا از سرب قابل استفاده مجدد است.

بیش از 50 درصد از عرضه سرب از باتری های بازیافتی تامین می شود. سایر انواع باتری برای بازیافت به صرفه نیستند و به آسانی مانند اسید سرب بازگردانده نمی شوند. چندین سازمان روی برنامه‌هایی کار می‌کنند تا مجموعه‌ای از باتری‌ها را راحت کنند. در حال حاضر تنها 20 تا 40 درصد از باتری های تلفن های همراه و سایر محصولات مصرفی بازیافت می شوند. هدف از بازیافت جلوگیری از ورود مواد خطرناک به محل های دفن زباله و استفاده از مواد بازیابی شده در ساخت محصولات جدید است.

باتری های مصرف شده مثل باتری 100 آمپر یو پی اس صبا باید از خانه خارج شوند. سلول های اولیه قدیمی نشت می کنند و باعث آسیب به ناحیه اطراف می شوند. باتری های اسید سرب قدیمی را در محل بازی کودکان نگهداری نکنید. دست زدن ساده به قطب های سربی می تواند مضر باشد. همچنین سلول های دکمه را از دید بچه های کوچک پنهان نگه دارید زیرا آنها می توانند این باتری ها را ببلعند.

این مطلب آگهی است.

با وجود اینکه باتری‌های سرب اسیدی همچون باتری 65 آمپر یو پی اس صبا ناسازگار با محیط‌زیست هستند، همچنان جایگاه خوبی در بازار دارند، به ویژه به عنوان باتری استارت. اگر این باتری قابل اعتماد نبود، سیستم‌های UPS و تحرک چرخ‌دار نمی‌توانستند به همان اندازه کار کنند. همچنین NiCd همچنان در میان باتری‌های قابل شارژ جایگاهی حیاتی دارد زیرا NiCd‌های بزرگ غرق‌شده هواپیماهای جت را راه‌اندازی می‌کنند و قایق‌های گشت و گذار را در رودخانه‌های شهرهای بزرگتر به حرکت در می‌آورند. اگرچه این باتری ها بدون آلودگی هستند، اما در حال کاهش هستند.

باتری 65 آمپر یو پی اس صبا حاوی مواد سمی همچنان با ما خواهند بود و تا زمانی که به درستی دور ریخته شوند، استفاده از آنها اشکالی ندارد. هر شیمی باتری روش بازیافت خاص خود را دارد و این فرآیند با دسته بندی باتری ها به دسته های صحیح آغاز می شود.

اسید سرب: بازیافت اسید سرب با معرفی باتری استارت در سال 1912 آغاز شد. این فرآیند ساده و مقرون به صرفه است زیرا سرب به راحتی استخراج می شود و می توان چندین بار از آن استفاده مجدد کرد. این منجر به بسیاری از مشاغل سودآور و بازیافت باتری های دیگر شد.

در اواخر سال 2013، کارخانه‌های ذوب شروع به گزارش افزایش تعداد باتری‌های لیتیوم یونی کردند که با اسید سرب مخلوط می‌شدند، به ویژه در باتری‌های استارت. این می تواند باعث آتش سوزی شود و منجر به انفجار و آسیب شخصی شود. ظاهر فیزیکی بسته‌های اسید سرب و لیتیوم یون مشابه است و مرتب‌سازی در حجم بالا یک چالش است. برای مصرف‌کنندگان، باتری 100 آمپر یو پی اس صبا یک باتری است و مردم وسوسه می‌شوند که همه باتری‌ها را بازیافت کنند. همانطور که اسید سرب بیشتری با Li-ion جایگزین می شود، مشکل فقط تشدید می شود. از سال 2010 تا 2013، افزایش 10 برابری در حوادث گزارش شده نفوذ لی-یون با اسید سرب وجود داشته است.

لطفاً توجه داشته باشید که یون لیتیوم در هنگام جداسازی از اسید سرب فرارتر است. پیش مرتب سازی به دلایل ایمنی و نه جداسازی مواد خطرناک انجام می شود. اسید سرب خوش خیم اما سمی است، Li-ion غیر بدخیم اما انفجاری است.

انجمن مهندسان یو پی اس شناسایی باتری 65 آمپر یو پی اس صبا را انجام داده و گزارشات مثبتی را به کارشناسان ارائه داده اند. فناوری‌های اشعه ایکس برای جداسازی باتری‌ها در حال بررسی هستند و "چه کسی مسئولیت آن را بر عهده دارد؟" پرسیده می شود. تولیدکنندگان باتری مسئولیت را بر عهده بازیافت‌کنندگان می‌گذارند که به نوبه خود استدلال می‌کنند که بار و پایداری یک محصول باید بر عهده سازنده باشد. دادگاه ها ممکن است داور شوند.

باتری 100 آمپر یو پی اس صبا توسط خود کارخانه صبا باتری به صحیح ترین شکل، بازیافت می شود.

نیکل کادمیوم: وقتی باتری‌های NiCd بی‌احتیاط دور ریخته می‌شوند، سیلندر سلول فلزی در نهایت در محل دفن زباله خورده می‌شود. کادمیوم حل شده و به منبع آب نفوذ می کند. هنگامی که آلودگی شروع می شود، مقامات برای جلوگیری از کشتار درمانده می شوند. اقیانوس های ما در حال حاضر آثاری از کادمیوم (همراه با آسپرین، پنی سیلین و داروهای ضد افسردگی) را نشان می دهند، اما دانشمندان از منشأ آن مطمئن نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز