خبرگزاری کار ایران

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان:

اولین آموزشگاه کسب و کارهای روستایی در قزوین آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۷۴۶

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: به لطف خدا و با پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اولین آموزشگاه کسب و کارهای روستایی در زمینه‌های زنبور داری، پرورش قارچ، چرم دوزی و سایر رشته‌ها در روستای شترک با عنوان آموزشگاه شهرک کارآفرینی و مزرعه خلاقیت افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر در آئین افتتاح اولین آموزشگاه کسب کارهای روستایی بیان کرد: امروزه مهارت آموزی و افزایش مهارت جوانان و نوجوانان خیلی مهم است و در آینده شغلی و زندگی آنان تاثیر فراوانی دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین افزود: متاسفانه شاهد هستیم که افراد بعد از ۴ سال تحصیل در دانشگاه و دریافت مدرک، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که شغل و حرفه مناسبی پیدا نکند و وارد جامعه بیکاران تحصیل کرده می‌شود.

وی در خصوص مهارت آموزی در سنین جوانی و نوجوانی اظهار کرد: اگر بتوانیم به کمک برنامه ریزی آموزشی و در دستگاه آموزش و پرورش، در کنار تحصیل و کسب علم، استعدادهای دانش آموزان را بشناسیم و در ادامه آن را هدایت کنیم و در مسیر اصلی و علاقه فردی او قرار دهیم، حتما مسیر شغلی و آینده شغلی بهتری خواهند داشت.

این مسئول بیان کرد: جوانان و نوجوانان روستایی سرشار از انرژی و استعداد هستند و با برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و کارآفرینی از یک سو و توانمندسازی این آنان در کلاس‌های مهارت آموزی در رشته‌های مختلف، می‌توان در پیشرفت و امنیت شغلی آن‌ها سهیم بود.

وی گفت: این سازمان در نظر دارد با هماهنگی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در شهر و بویژه در روستاها استفاده نماید و نسبت به افزایش مهارت نوجوانان و جوانان اقدام کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز