خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

حل مشکل بیکاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۹۵

زمینه سازی برای ورود سرمایه بخش خصوصی و خارجی در کشور می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: زمینه سازی برای ورود سرمایه بخش خصوصی و خارجی در کشور می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ علیرضا کشاورز قاسمی در نشست خبری ظهر امروز گفت: تلطیف عزتمندانه روابط خارجی در دولت یازدهم به نظر فعالان اقتصادی بخش خصوصی ارزشمد است.

وی ادامه داد: اگر تولیدات داخلی با قیمت تمام شده کمتر از محصول خارجی مشابه در بازار رقابت عرضه شود مشکلات صادرات کاهش می‌یابد.

رئیس پارلمان اقتصادی بخشش خصوصی قزوین اظهارکرد: اینکه تعرفه واردات کالای ایرانی در کشور مقصد از تعرفه محصول کشور رقیب بالا‌تر است مشکلی است که با تغییرات سیاسی در عرضه دیپلماسی خارجی قابل حل است.

کشاورز قاسمی ادامه داد: پذیرش هیات‌های اقتصادی به لحاظ هزینه و تاثیر گذاری از اعزام هیات موثر‌تر است.

وی با اشاره به حضور هیات‌های از کشورهای چین، مصر، تاجیکشتان، روسیه و قزاقستان در ۶ ماه گذشته در قزوین افزود: اظهار رضایت طرف‌های کاری در این دیدار‌ها رضایت بخش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با اشاره به توانمندی‌های علمی استان قزوین و وجود ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان گفت: اتاق بازرگانی در این زمینه شرایط لازم برای پیوند این شرکت‌ها با صنعت را فراهم کرد.

کشاورز قاسمی خبرداد: قصد داریم یک فیلم فاخر از توانمندی‌های اقتصادی استان به صورت فشرده و جامع تهیه کنیم.

وی در خصوص فعالیت‌های اتاق در زمینه کشاورزی نیز گفت: در استان قزوین فقط کشمش و پسته صادر می‌شود و نقش صنعت در صادرات بیشتر از کشاورزی است.

کشاورز مقدم، نایب رئیس اول اتاق نیز گفت: مرکز آموزش اتاق قزوین دوره‌های مختلف کابردی برای تجار و بازرگانان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به جدا بودن دانشگاه‌ها از صنعت مرکز پزوهش‌های اتاق نیز برای پرکردن این خلا تشکیل شده است.

کشاورز قاسمی در بخش دیگر از سخنانش گفت: فعالان اقتصادی از تثبیت نرخ ارز حمایت می‌کنند تا بتوانند برای آینده کارهای خود برنامه ریزی مدونی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز