خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

درآمد پایدار راهی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قزوین/ ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در راستای کاهش بار ترافیکی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۹۲۱

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: پروژه‌های نیمه تمام در چهار سال گذشته باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور به ارکان مختلف شهرداری سرایت کرده و مشکلاتی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام ایجاد شده؛ باید درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کرده و به سمت تکمیل این پروژه‌ها پیش برویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید چگینی در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم گفت: دارای کارشناسی ارشد عمران، مهندس مجری سازمان نظام مهندسی و عضو انجمن شرکت‌های ساختمانی  و بتن ایران و مدرس دانشگاه هستم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباره معماری و منظر شهری ابراز کرد: باتوجه به قدمت شهر قزوین و اینکه قزوین در مسیر جاده ابریشم بوده و 57 سال پایتخت بوده دارای بناهای تاریخی و فرهنگی بسیاری است و این بناها باعث شده قزوین در رتبه نخست ایران و سوم دنیا قرار گیرد.

وی ادامه داد: در چند دهه اخیر معماری تقلید کورکورانه از معماری غربی بود و بیشتر از نماهای رومی استفاده می‌شد که باتوجه به لوایح و دستورالعمل‌های شورا و شهرداری جلوی این معماری تا حدود زیادی گرفته شد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  اظهار کرد: شورای شهر می‌تواند با پیشنهاد لوایح مناسب در جهت هرچه بهتر سازی سیما و منظر شهر قدم بردارد.

وی عنوان کرد: قطعا شورای شهر باتوجه به نهاد مردمی و برآمده از دل مردم بودن باید پاسخگوی نیاز مردم در حوزه فرهنگ و هنر باشد؛ چرا که فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای در شهر دارد.

چگینی ادامه داد: شورای شهر با همکاری با سازمان‌های فرهنگی و هنری و تصویب بودجه هنری برای ساخت اماکن فرهنی و هنری و تجلیل از هنرمندان در ارتقای فرهنگ و هنر نقش ایفا می‌کند و در این راستا به هنرمندان نیاز داریم و آن‌ها می‌توانند کمک‌های زیادی برای ما داشته باشند.

گسترش ورزش‌های همگانی با کمک سازمان‌های متولی

وی درباره طرح جامعه ترافیک گفت: ترافیک مختص طرح ترافیک نبوده و بیشتر موضوعی فرهنگی است؛ تا زمانی که فرهنگ ترافیکی بین اقشار جامعه جا نیفتد و افراد از حمل و نقل عمومی استفاده نکرده و خودروی تک سر نشین کنار گذاشته نشود مشکلات ترافیکی حل نمی‌شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  ادامه داد: تعدادی از پل‌های شهر قزوین دارای مشکلاتی است و بهتر بود به گونه‌ای دیگر  ساخته می‌شد؛ از جمله این موارد پل چهار راه نادی است که به دلیل افزایش دسترسی به مسیر بار ترافیکی را بیشتر کرده؛ البته پل‌هایی هم بودند مه از عملکرد خوبی برخوردارند.

وی عنوان کرد: ترویج دوچرخه سواری به کاهش ترافیک کمک می‌کند، در جاهای مختلف دنیا با ترویج دوچرخه ورزش همگانی ارتقا یافته و ترافیک کمتر شده و باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

چگینی اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام در چهار سال گذشته باتوجه به مشکلات اقتصادی کشور به ارکان مختلف شهرداری سرایت کرده و مشکلاتی در اتمام پروژه‌های نیمه تمام ایجاد  شده؛ باید درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد کرده و به سمت تکمیل این پروژه‌ها پیش برویم.

وی ابراز کرد: یک جامعه برای رسیدن به اهداف به نشاط نیاز دارد که موارد مختلفی از جمله فعالیت فرهنگی، هنری و ورزشی در آن تاثیر دارد و با ارتقای امکانات این زمینه برای شادی ایجاد می‌شود و یکی از زمینه‌هایی که باید شهرداری به آن بپردازد گسترش ورزش‌های همگانی با همکاری سازمان‌های متولی این امر است.

استفاده از پتانسیل نیروها در راستای پیشبرد اهداف شهری

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین عنوان کرد: مدیریت بدون پول سخت است و باید هنر مدیریت هزینه‌ها را  داشته باشیم تا زمانی که در انجام پروژه‌ها و اهداف دچار کاستی شدیم بتوانیم مسائل را مدیریت کرده و از نیروها در جهات پیشبرد اهداف بهره ببریم.

وی ابراز کرد: در پساکرونا آینده بهتری در انتظار ما است، در کرونا آسیب‌های زیادی به جامعه وارد شد و از این رو پساکرونا   امیدی دوباره در دل مردم زنده می‌کند.

چگینی درباره کابری‌های دارای اولویت گفت: گاهی در شهر شاهد ساخت پروژه‌های بدون استفاده هستیم که بودجه و بیت المال برای آن‌ها هزینه شده، باید برنامه ریزی داشته و اولیت بندی و امکان سنجی و نیاز سنجی داشته و پروژه‌ها  را باتوجه به آن‌ها انجام دهیم.

وی عنوان کرد: شهرداری نهادی مستقل است و بودجه دولتی کمی برای آن تعریف شده و  باید تا جای امکان اولویتش پیشبرد برنامه‌های خود باشد؛ البته می‌توان گفت نهادی که با شهرداری در ارتباط است و نیازهای مردم  را برطرف می‌کند در حد توان شهرداری با آن‌ها همکاری داشته باشد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  اظهار کرد: پسماند به معضل جهانی تبدیل شده و به سمتی می‌رویم که پلاستیک  را جمع کنیم، به عنوان نمونه در کشور آلمان از زباله سوخت و انرژی تولید می‌کنند و درصد بالایی از زباله بازیافت می‌شود؛ اما ما بدون بازیافت و تفکیک مناسب زباله را به طبیعت می‌سپاریم که به چالش زیست محیطی منجر می‌شود.

چگینی در پایان گفت: مردم خوبم شاید برای شما سئوال باشد چرا به این رقابت‌ها پا گذاشتم؛ باتوجه به نقص‌هایی که دیدم و برخی افراد غیر متخصص در امور بودند تصمیم گرفتم در عرصه وارد شوم و قول می‌دهم با ورود به عرصه افرادی را حمایت کنم به راس امور برسند که خالصانه به شما خدمت کنند.

حجم ویدیو: ۱۴۳.۹۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۴:۵۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز