خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

ضرورت تسریع در بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین/ پل سازی لازمه شهرهای توسعه یافته است/ تفکیک زباله از مبدا بعنوان منبع درآمدی برای شهرداری+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۸۰

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین فرسوده است و شهروندان کمتر از آن استفاده می‌کنند، روند جایگزینی ناوگان جدید با قدیم کند پیش می‌رود که می‌توان با مصوبه این امر را تسهیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فریبا هاشمی با حضور در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم گفت: دارای مدرک کارشناس ارشد کشاورزی با گرایش باغبانی هستم و بیش از 15 سال در جهاد کشاورزی از سطح کارشناسی تا مدیریت مشغول به کار بوده و اکنون برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر کاندیدا شده‌ام.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباره معماری و نماهای شهری ابراز کرد: خانه‌های تاریخی نشانی از معماری اصیل و ایرانی هستند که این موارد در قسمت جدید شهر کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: در قزوین 180 هکتار بنای تاریخی وجود دارد؛ اما در معماری جدید بیشتر ساختمان سازی می‌کنیم تا معماری و شهر از زیبایی معماری ایرانی و اسلامی خارج شده، شورای شهر با مصوبات و مشاوره‌های خود می‌تواند در این راستا به شهرداری کمک کند.

نامزد عضویت در ششمین دوره شورای شهر قزوین عنوان کرد: شهر بزرگترین نماد تمدن بشری است و بشر برای راحتی خود اقدام به شهرسازی کرده، در گذشته سبک معماری با شرایط کنونی متفاوت بوده و ساختار ایرانی و اسلامی مد نظر بود اما در معماری جدید بعد اقتصادی مد نظر گرفته شده و به سمت غرب زدگی و شرق زدگی پیش می‌رویم که بناهای رومی سطح شهر از جمله این موارد هستند.

وی ادامه داد: شورای شهر می‌تواند در کنار شهرداری بعنوان نهاد تسهیلگر و با مصوباتی که دارد پیمانکار را مجاب کند که در ساختمان سازی سبک معماری ایرانی و  اسلامی را مد نظر قرار دهند.

هاشمی درباره نقش شورای شهر و شهرداری در فرهنگ و هنر عنوان کرد: میراث فرهنگی و ورزش و جوانان  به طور مستقیم متولی فرهنک و هنر است و شوراها با شناخت کمبودها و مواردی که در حوزه فرهنگی  و آموزشی دارد می‌تواند در  ایجاد طرح‌های کاربردی به این راستا کمک کند.

وی افزود: شورای شهر با شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر و ارائه طرح و راهکار پیشنهادی و تهیه برنامه کوتاه  و بلند مدت می‌تواند سطح فرهنگی شهر را ارتقا دهد و در این راستا قطعا باید از متخصصین و هنرمندان پیشکسوت و افرادی که توانایی ارائه راه‌کار دارند مشاوره و کمک بگیرد.

ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در راستای کاهش بار ترافیکی شهر

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  درباره حمل و نقل و ترافیک گفت: رایج‌ترین راه برای سامان بخشیدن به ترافیک تشویق شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی، ساماندهی خیابان‌ها و وانت بارهای سطح شهر است.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین فرسوده است و شهروندان کمتر از آن استفاده می‌کنند، روند جایگزینی ناوگان جدید با قدیم کند پیش می‌رود که می‌توان با مصوبه این امر را تسهیل کرد.

هاشمی عنوان کرد: وانت بارها در سطح شهر جای مشخصی ندارند باید جای مشخصی برای آن‌ها در نظر گرفته شود که این امر به زیبا سازی و نظم شهر نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به پل سازی‌های سطح شهر قزوین ابراز کرد: من جزء موافقین پل سازی هستم؛ چرا که پل یکی از پایه‌های شهرهای پیشرفته و توسعه یافته است؛ شاید برخی براین باور باشند که قزوین بعنوان یک شهر کوچک به این پل‌ها نیاز ندارد اما قزوین در حال توسعه است و پل سازی لازمه شهرهای توسعه یافته است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباره نیاز شهر به ترویج دوچرخه سواری اظهار کرد: قزوین در زمینه دوچرخه سواری از شهرهای روبه جلو است و مسیر سلامت فدک باعث ترویج این فرهنگ شده و در سه شنبه‌های پاک با دوچرخه افراد بیشتری حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با تبلیغ می‌توان چند روز پاک در هفته داشته باشیم که لازمه آن بستر سازی و ایجاد ایستگاه دوچرخه و نظم دادن به آن‌ها و حفظ امنیت دوچرخه سواران است.

ضرورت استفاده از سرمایه گذار برای اتمام پروژه‌های راکد

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین با اشاره پروژه‌های نیمه تمام شهر قزوین عنوان کرد: گاهی اعتبار ارگان‌ها برای انجام پروژه‌ها به پایان می‌رسد که می‌توان با جذب سرمایه گذار و مشارکت از بیرون اقدام به پایان بردن آن‌ها کرد.

وی درباره افزایش نشاط در شهر گفت: یکی از وظایف اصلی شورا ایجاد شور و نشاط با زیباسازی شهر جهت تقویت روحیه و شادابی است؛ در واقع باید شهری زیبا را تحویل شهروندان بدهند که راه اندازی تئاتر و نمایش خیابانی، جشن مناسبتی در فضای باز و بوستان‌ها و ایجاد خانه  محله‌ها و فرهنگ‌سرا از جمله راه‌های تحقق بخشیدن شهری شاداب است.

هاشمی ادامه داد: شهرداری با افزایش سطح ورزشی شهر می‌تواند برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و جوانان موثر باشد.

وی درباره مدیریت بدون پول اظهار کرد: مدیریت در زمانی که پول باشد راحت است و توانایی مدیریت در زمانی که بدون پول باشیم مشخص می‌شود؛ زمانی که اعتبار نیست پروژه‌ها راکد می‌شود اما نمی‌توان پروژه را راکد نگه داشته و منتظر اعتبار جدید بود؛ بلکه با برنامه ریزی می‌توان سرمایه گذار را در این زمینه تشویق به مشارکت کرد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  ابراز کرد: پسا کرونا بسیار مهم‌تر از خود کرونا است، پیش از کرونا جامعه شهری ما درهم تندیه بود، لازم است در شهرسازی بعدی فضاسازی‌ها در بخش‌های عمومی این مقدار متراکم نبوده و بازتر باشند تا درصورت بروز مشکلات این چنینی با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به کاربری‌های دارای اولویت عنوان کرد: بخش مسکونی، فضای سبز و فرهنیگی و ورزشی و جوانان جزء کاربری‌های اولویت دار شهر هستند.

هاشمی درباره کمک شهرداری به سایر نهادها ابراز کرد: شهرداری‌ها در کمک به کتابخانه، مساجد و ورزش همگانی و حرفه‌ای نقش موثر دارند.

وی با اشاره به مدیریت پسماند عنوان کرد: مدیریت پسماند شهری متاسفانه موضوعی است که به آن کم پرداخته شده، با طرح تشویقی می‌توان شهروندان را به تفکیک زباله از مبدا ترغیب کرد؛ چنانچه با فرهنگ سازی‌های صورت گرفته تعدادی از افراد این کار  را انجام می‌دهند؛ اما تاثیرش را آنطور که باید در زندگی خود نمی‌بینند، با طرح‌های تشویقی می‌توان به این امر مهم دست یافت و  از آن بعوان منبع درآمد برای شهرداری استفاده کرد.

هاشمی در پایان گفت: من آمده‌ام که در شورا نماینده تک تک شما باشم، صادقانه قول می‌دهم تمام قد از تمام خواسته‌های به حق شما دفاع کنم و در نهایت انتخاب و قضاوت با شما است.

حجم ویدیو: ۱۲۰.۲۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۲:۲۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز