خبرگزاری کار ایران

در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم مطرح شد؛

ضرورت نگاه مهندسی و کارشناسانه به پل سازی/ جذب سرمایه گذار برای پایان پروژه‌های شهری ضرورت دارد/ تکیه بر ظرفیت‌های مردمی در ارتقای سطح فرهنگ شهر قزوین+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۳۴

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: ما مخالف پل سازی نیستیم و این یکی از نیازهای شهر است و باید بدرستی برنامه ریزی و مهندسی شود تا مشکلات ترافیکی را حل کند نه اینکه خود گرهی ترافیکی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین علی شعبانی ورکی با حضور در ویژه برنامه انتخاباتی ضلع سوم گفت: دو دهه در آموزش و پرورش بعنوان دبیر و مدیر و یک دهه نیز در اداره آموزش و پروش مسئولیت آموزش ارزیابی و بازرسی بوده و 10 سال نیز در مراکز آموزش عالی استان مشغول به تدریس هستم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین درباره معماری شهر قزوین ابراز کرد: فضا یکی از بخش‌های اصلی و جوهر معماری و شهرسازی است و مورد توجه اندیشمندان شاخه‌های مختلف علوم قرار گرفته، شهر قوانین حاکم بر روابط فرهنگی مردمان جامعه را به نمایش می‌گذارد و فضای شهری از مسائل مهم مجامع علمی، معماری و شهرسازی بوده است.

وی ادامه داد: نیازمند خلق یک فضای شهری پویا هستیم که با نیازهای فرهنگی، زیست محیطی، فیزیکی، روان‌شناسانه و اقتصادی مردم جامعه هماهنگی مناسبی داشته باشد با این توضیحات فضای معماری قزوین باتوجه به کهن شهر بودن به بازنگری نیاز دارد که به کمک و همکاری نهادهای ذیربط جمله میراث فرهنگی  امکان پذیر است.  

شعبانی ورکی عنوان کرد: شورای شهر می‌تواند با مصوبات خود ساماندهی نمای شهر را با اولویت نماهای فرسوده در نظر داشته باشد و  زیباسازی محیط شهری با اصول نور و رنگ شهر از جمله مواردی است که شورای شهر می‌تواند در آن نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: پیگیری تعادل در منظر خیابان، نقاشی و گرافیک در بدنه خیابان‌ها، فضای سبز و درخت کاری متناسب با فضای شهر و در نظر  داشتن الگوی ساخت و ساز و اجرا و انتخاب نوع مصالح باتوجه به نوع بافت شهر از دیگر مواردی است که شورای شهر می‌تواند در آن ورود کند.

نامزد ششمین  دوره انتخابات شورای شهر قزوین بیان کرد: رعایت خط آسمان و ساخت وسازهایی که به شکل بلند مرتبه سازی هستند باید مورد توجه قرار گیرد تا بدرستی و براساس معماری مدرن و شهرسازی امروزه انجام شود.

ظرفیت هنرمندان در فرهنگ مورد استفاده قرار گیرد

وی در رابطه با فرهنگ و هنر ابراز کرد: فرهنگ و هنر مبحثی عمومی است و همه افراد جامعه در آن نقش داشته و دخیل هستند؛ از نظر سازمانی اداره فرهنگ و ارشاد پیگیر موضوع فرهنگ و هنر بوده و راهکارها و سیاست‌های کلی در آنجا بررسی و تدوین می‌شود و اجرای آن به عهده تمام نهادها و سازمان‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری است.

شعبانی ورکی عنوان کرد: برای سنجش دمای محیط به دما سنج نیاز داریم، در مدیریت شهری نیز باید دماسنج اجتماعی داشته باشیم تا بدانیم کدام موضوع اولویت بیشتری دارد و به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت محلی برای تقویت هویت محله‌ای، اهتمام در برگزاری جشنواره ملی، مذهبی و قومی متناسب با فضای شهر و منطقه می‌تواند در اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  ابراز کرد: فرهنگ و هنر باید به شکل عام پیگیری شود، شورای شهر و مجوعه شهری باید آن را اجرا کرده و برای آن برنامه ریزی و بودجه در نظر می‌گیرد؛ البته باید از ظرفیت متخصاصان که هنرمندان از جمله آن‌ها هستند بهره برد.

وی درباره حمل و نقل و طرح ترافیک گفت: در این راستا برنامه جامع ترافیک درحال اجرا است؛ اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید زیرساخت‌هایی را فراهم کرد که زمینه عملیاتی شدن آن را تسریع می‌کند در  این راستا لازم است نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، برطرف کردن گره ترافیکی و اصلاح تقاطع در اولویت قرار گیرد.

اولویت دادن به اجرای پروژه‌های نیمه تمام

شعبانی ورکی ابراز کرد: تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام که معضلی برای شهر است علاوه بر تاثیر در زیباسازی به ترافیک و روانسازی ترافیک کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: ما مخالف پل سازی نیستیم و این یکی از نیازهای شهر است و باید بدرستی برنامه ریزی و مهندسی شود تا مشکلات ترافیکی را حل کند نه اینکه خود گرهی ترافیکی باشد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین افزود: دوچرخه به کاهش آلودگی محیط زیست و ترافیک کمک کرده و صرفه جویی در سوخت و فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونا را نیز  تا حدودی حل می‌کند و الگوهای خوبی در سطح جهان داریم که آن را اجرا می‌کنند.

وی عنوان کرد: سیستم‌های حمل و نقل روبه جلو حرکت می‌کنند و باید به شکلی باشد که به محیط زیست و  انسانی و اجتماعی آسیب نزده و موجبات آسایش و آرامش مردم را فراهم کند؛ دوچرخه سواری در کاهش این نوع آسیب‌ها نقش دارد.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین اظهار کرد: پروژه‌های نیمه  تمام معضلی برای ما است که مزاحمت‌هایی برای مردم مومن شهر ایجاد کرده، لازم است از جمله اولویت‌های شورای ششم این باشد که این پروژه‌ها   را در بازه زمانی مشخص به اتمام رسانده تا ضمن زیبایی منظر شهر و  روان‌تر شدن بار ترافیکی بحث‌های اقتصادی که پروژه دارد نیز به سر منزل مقصود برسد.

بکارگیری ظرفیت‌های مجموعه شهری برای ارتقای سطح نشاط

وی ابراز کرد: واژه نشاط فراتر از شادی است که زمینه بسیاری از مسائل را به همراه دارد، برنامه ارتقای نشاط اجتماعی با بیش از20 عنوان به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده، باید افزایش نشاط اجتماعی با محوریت آداب و رسوم محل به اجرا دربیاید و مبتنی بر احکام شئون اسلامی و ظرفیت فرهنگی و محلی اجرا شود.

شعبانی ورکی تاکید کرد: با ایجاد نشاط سرمایه اجتماعی ارتقا یافته و روحیه مشارکت پذیری افزایش می‌یابد؛ در واقع زندگی شاد از مهم‌ترین نعمتهای الهی است و امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگر به آن نیاز  دارد و  درصورت بی توجهی آسیب زیادی می‌بینیم.

وی ادامه داد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته با ایجاد مجتمع فرهنگی و ورزشی و بهسازی فضاهای ورزشی برای جوانان و بزرگسالان می‌تواند شادی را برای شهرندان به ارمغان آورد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین گفت: برای داشتن جامعه بانشاط همه باید در این راستا همراهی داشته باشند، یکی از مسئولیت‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری احیا و بهسازی ورزشگاه‌های محلی و بهسازی است به گونه‌ای که دسترسی مردم به این فضاها راحت باشد.

ضرورت مدیریت پسماند در شهر قزوین

وی درباره مدیریت مدیریت بدون پول عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی اقتصاد امروز جامعه از جمله در حوزه شهری اقتصاد است؛ تنها  راه برون رفت از مشکلات در حوزه شهری و شهرداری مدیریت بدون پول و به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذار است؛ باید شهرداری زیرساخت را فراهم کند و تضمین امنیت سرمایه را ایجاد کند تا میل به سرمایه گذاری در قزوین افزایش یابد.

شعبانی ورکی عنوان کرد: شاید پساکرونا از دوره کرونا سخت‌تر باشد، باید برای درک پسا کرونا ابتدا ژرفای کرونا و آسیب‌های روانی و اجتماعی که  ایجاد کرده شناخته و متناسب با آن اقداماتی را انجام داد که آموزش و افزایش تفکر نقادانه و تقویت زیر ساخت علمی در فضای مجازی از جمله آن‌ها هستند.

وی درباره هزینه کرد شهرداری در مواردی که سایر دستگاه‌ها می‌خواهند گفت: هر دستگاه برای خود اعتبارات و بودجه مشخصی دارد اولویت شهرداری باید برای شهر باشدغ البته همیشه در تعامل دستگاه‌های اجرایی کمک به برطرف کردن مشکلات وجود داشته، بنابراین در جایی که ضرورت ایجاب می‌کند و مغایرتی با قانون ندارد می‌توان اقداماتی  را انجام داد.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر قزوین  با اشاره به مدیریت پسماند شهری ابراز کرد: پسماند از دیدگاه محیط زیست سازمان ملل اشیایی هستند که مالکان آن به آن نیاز ندارند و نیاز به پردازش و دفع  دارد، پسماند در پیشرفت زندگی  اجتماعی و افزایش تعاملات نقش داشته و از موارد مهم توسعه پایدار به مشار می‌آید و اگر درست مدیریت نشود آسیب جدی محیط زیستی خواهیم داشت.

شعبانی ورکی در پایان گفت: از مردم شهر قزوین خواستاریم با حضور حداکثری در  خرداد 28 حماسه آفریده و فرزندان خود که در شورای شهر کاندید شده را حمایت کرده و با رای قاطع آن‌ها این فرزندان بتوانند در پارلمان شهری از حقوقشان دفاع کنند.

 

حجم ویدیو: ۱۸۱.۵۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۸:۴۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز