خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل ارتباطات استان قزوین:

۲۵ روستای استان قزوین به شبکه اطلاعات ملی متصل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۴۸

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: طی ۲ ماه گذشته ۲۵ روستای دیگر استان با هشت هزار جمعیت به شبکه اطلاعات ملی متصل شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی شهامی با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای رفع مشکل دسترسی به اینترنت دانش آموزان و دانشجویان مناطق محروم روستایی استان، از زمان شیوع ویروس کرونا و با عنایت به لزوم گسترش آموزش و بهره‌مندی دانش آموزان از فضای مجازی، وضعیت زیرساخت‌های اینترنتی روستاهای استان مورد بررسی جدی قرار گرفت.

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین افزود: با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان و پیگیری و تخصیص اعتبارات لازم توسط این وزارتخانه و نیز تلاش‌های جدی اپراتورهای تلفن همراه، تعداد بیشتری از روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

شهامی خاطرنشان کرد: با همکاری اپراتور همراه اول، ۱۰روستا در بخش رودبار الموت غربی شامل دورچاک، تنوره، چرشدره، باغستان، سیمیار، دستجرد سفلی، ورتوان، موشقین و سپوهین با ۲ هزار و ۹۲۸ جمعیت، ۲ روستا در بخش رودبار الموت شرقی شامل دهک و اندج با ۳۳۱ جمعیت و ۶ روستای منطقه طارم شامل عمبقین، نجف آباد، قارخون و رزان، حصار و عباس آباد با یک هزار و ۳۲۰ جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی ادامه داد: در همین رابطه سه روستای شهرستان بوئین زهرا شامل خاتون آباد، آقچه مزار و آب باریک با یک هزار و ۳۸۰ جمعیت، روستای سیراب در آوج  با ۳۰۴ نفر، روستای شیرازک با ۵۷۴ نفر در شهرستان تاکستان، روستای چشمه غلامعلی با ۲۹۹ نفر در بخش کوهین و روستای اردبیلک با جمعیتی بالغ بر ۷۲۰ نفر در شهرستان قزوین از جمله روستاهایی بودند که به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای بدون اینترنت، یادآور شد: تا پایان خرداد ماه سال جاری نیز روستاهای بیشتری با راه‌اندازی یا ارتقای سایت‌های جدید همراه روستایی به نسل سوم، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز