خبرگزاری کار ایران

ابَر برنامه مالی فولاد مبارکه با افزایش سرمایه 110 هزار میلیارد تومانی/ تجربه یک افزایش سرمایه تاریخی برای بورس تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۷۹

شرکت فولاد مبارکه از سال 1401 برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار خود قرار داده است. این برنامه که ابتدا با افزایش سرمایه 53 هزار میلیارد تومانی شروع شد و به 80 هزار میلیارد تومان رسید، حالا با پیشنهاد هیات‌مدیره فولاد تبدیل به اَبَر برنامه مالی در بورس تهران تبدیل شده است و رقم تاریخی 110 هزار میلیارد تومانی را در دل خود جای داده است.

بر اساس اطلاعات افشا شده در سایت کدال، در پیام ناظر، آمده است: «با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 800,000,000,000,000 ریال به مبلغ 1,100,000,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل طرح توسعه نورد گرم2، همچنین جبران مخارج انجام شده بابت خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر که در تاریخ 1402/08/07 به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.»

به این ترتیب و در صورت تایید پیشنهاد فوق از سوی نهاد ناظر، بورس تهران یک افزایش سرمایه تاریخی را با فولاد مبارکه تجربه خواهد کرد. فولاد مبارکه با سرمایه ثبت شده 80 هزار میلیارد تومانی قصد دارد بزرگ‌ترین برنامه افزایش سرمایه بازار سرمایه ایران را رقم بزند و به یک غول فولادی 110 هزار میلیارد تومانی تبدیل شود.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ صنعتی و فولادی کشور است که سهامش در بورس تهران معامله می‌شود. فولاد مبارکه همچنین جزو شاخص‌سازان اصلی و به نوعی لیدر بازار سرمایه نیز محسوب می‌شود که سهام ارزنده آن در سبد اکثر سهامداران حقوقی و حقیقی قرار دارد.

این غول فولادی کشور که فعالیت خود را با تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن فولاد آغاز کرده، سهام خود را از سال ۱۳۸۵ در بازار سرمایه عرضه کرده است. عملکرد 17 ساله فولاد مبارکه در بورس تهران که همواره با رشد قیمت سهام مواجه بوده، چشمگیر است.

این شرکت بزرگ فولادی، در برنامه‌های توسعه‌ای خود به تولید سالانه 7 میلیون تن فولاد رسیده و جزو صادرکنندگان اصلی فولاد کشور است. روند روبه‌رشد سوددهی فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و افزایش تولید و صادرات در راستای توسعه صنعت فولاد کشور و همچنین حفظ حقوق سهامد‌اران و ذی‌نفعان این شرکت بوده است.

با این تفاسیر و با توجه به اهداف سازمان بورس اوراق بهادار مبنی بر تامین مالی و افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و اجرای طرح‌های توسعه آنهاست، پیش‌بینی می‌شود که این سازمان با افزایش سرمایه‌ 110 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در جهت رشد تولید و رونق اقتصادی و همچنین حمایت از حقوق سهامداران این شرکت، موافقت خواهد کرد.

گفتنی است؛ شرکت فولاد مبارکه طی دو سال اخیر، پروژه‌های توسعه‌ای بسیار ارزشمندی را در راستا تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده بیش‌تر تعریف و اجرا کرده است. وجه تمایز اصلی فولاد مبارکه با سایر شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد کشور ایجاد زنجیره کامل در صنایع بالادستی و پایین‌دستی در یک مجتمع بزرگ است.

مولود غلامی- خبرنگار بازار سرمایه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز