خبرگزاری کار ایران

مشکل استقلال نخودی هایی است که خودی شده اند!

اگر اجازه بدهند تیام سینه خیز می آید

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۴۲

امروز برای اولین بار دیدم در باشگاه استقلال یک مرد پیدا شده که اگر با صداقت و با قاطعیت همین مسیر را طی کند دست خیلی ها قطع می شود و استقلال به روزهای اقتدار واقعی باز خواهد گشت.

مشکل امروز استقلال نه فدراسیون فوتبال است و نه وزارت ورزش . استقلال از خودی هایی ضربه می خورد که یک زمانی نخودی هم نبودند ولی بنا بر مقتضیاتی آمدند استقلال و خود را چسباندند به این باشگاه و از خودی ها هم خودی تر شدند.

و اما دوره ایشان تمام شد و رفت چرا که دیوار ریاکاری و رویابافی و خودشیفتگی خیلی زود رو به پایان می رود.

اینها که امروز بیرون گود نشستند و برای بازگشت دوباره به استقلال دست به هر کار خارج از عرف و اخلاق هم می زنند وقتی بودند مدام می نالیدند که حاضریم یک ساختمان و یک خودرو داریم بدهیم و مارا ول کنند تا برویم دنبال کارمان.

همان لحظه زنگ می زدند به اعوان و انصار و مواجب بگیران که شما جدی نگیرید و زود بیایید جلو ما را بگیرید که نه...فلانی نباید برود و اگر برود رنگ آبی هم تبدیل به رنگ سیاه خواهد شد!

القصه از فرش به عرش رسیدند در استقلال و البته در این مسیر تن به هر کاری و هر خفت و خواری دادند.

یکبار آب استقلال را هرکدام از این غریبه ها خوردند برای همیشه استقلال را ملک طلق خود می دانند و بعد از گذشت چند سال هنوزهم حاضر نیستند بپذیرند که دوران آنها تمام شده است.

اینهایی که می روند دم وزارت ورزش و به طور خود جوش علیه همه شعار میدهند نه از سر دلسوزی برای استقلال که بخاطر جیره و مواجبی است که آن موقع چرب و چیلی بود و حالا دیگر از آن بریز و بپاشها خبری نیست.

اینها حتی دلشان به حال ارباب خود هم نمی سوزد که به فکر منافع خویش هستند.

امروز برای اولین بار دیدم در باشگاه استقلال یک مرد پیدا شده که اگر با صداقت و با قاطعیت همین مسیررا طی کند دست خیلی ها قطع می شود و استقلال به روزهای اقتدار واقعی باز خواهد گشت.

امیر حسین فتحی فردی آشنا با تمام رمز و رموز فوتبال و بخصوص بحث حقوقی است و اگر نامه او به تیام را دوبار دیگر بخوانید متوجه خواهید شد که از راه قانون چنان زهر چشمی به تیام داده که اگر دلال های داخلی بگذارند و فتحی زیر فشار برخی هوچی گریهای بسیار حرفه ایی درون باشگاه و برخی رسانه های تحریک شده دلالان دوام بیاورد تیام که سهل است به زودی شفر هم ماست خود را کیسه خواهد کرد.

راه درست البته همانی است که در نامه مدیرعامل استقلال ذکر شده و عرف و قانون نقل و انتقالات همین را می گوید که بازیکنی که می خواهد به باشگاه دیگری برود باید رضایت نامه از باشگاه مبدا داشته باشد.

رضایت نامه تیام اگر توسط باشگاه استقلال صادر نشود محال است او بتواندیک دقیقه در باشگاهی دیگر بازی کند و اگر بازی کند باشگاه مورد نظر چنان نقره داغ خواهد شد که مثل استقلال و پرسپولیس سالها به دنبال جبران باشند.

و اما شک نکنید تیام با چراغ سبز فرد یا افرادی از باشگاه استقلال رفته با باشگاه عربی قرارداد بسته چرا که یقینا به او پنهانی قول داده اند که تو برو و بعد یک نامه فدایت شوم برای هواداران بنویس و ماهم با همان بهانه رضایت نامه تورا در قبال پورسانتی درست و حسابی صادر می کنیم!

اگر غیر از این بود تیام که یک حرفه ای تمام عیار است اینقدر ناپختگی نمی کرد که بی گدار به آب بزند چون میداند قوانین فوتبال شوخی بردار نیست.

این حق باشگاه استقلال است که مابه التفاوت سود ناشی از انتقال تیام را دریافت کند و آن را جای دیگری هزینه کند.

ولی مشکل استقلال و پرسپولیس اینجاست که تابحال دلال های درون این دو باشگاه که مستقیم با مدیران ارشد کار می کنند همواره به ضرر باشگاه بازیکن جذب کرده یا از باشگاه رانده اند بخصوص بازیکنان خارجی که پورسانت خوبی می دهند. چون کسی به حساب آنها رسیدگی نکرده و به طور مثال  بازیکنی را قرار داد بسته اند که  به ایران نیامده ولی 700 هزار دلار از استقلال یا پرسپولیس برایش پول گرفته اند.

این 700 هزار دلار یقینا بین چند نفر تقسیم می شود و بازیکن هم از خدا خواسته و دور دنیا برای خودش می چرخد و دلالها و اطراف مدیران باشگاههای ما برایش در آمد کسب می کنند.

امیدواریم امیرحسین فتحی که در فدراسیون داریوش مصطفوی مشاور امور بین الملل بود و بسیار مسلط به کار خود می باشد در برابر جریان های مخوف داخلی باشگاه و عوامل بیرونی که بگویی کلاه بیار سر می آورند دوام بیاورد و مقاومت کند و ننگ این قراردادهای یکطرفه را یکبار برای همیشه از سر فوتبال ما پاک کند.

کسانی امروز سیاه نمایی می کنند و فتحی را ناکارآمد می دانند که وقتی فتحی مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال بود به عنوان لیدر یا هوادار در اطراف تیم استقلال پرسه می زدند تا شاید یکی از بازیکنان استقلال افتخار بدهد و سوار خودرو آقایان شود و تا مقصد اورا برسانند!

آدرس را درست و سرراست میدهم تا کسانی که برای استقلال و نه فتحی کار شکنی می کنند بدانند که ما همه چیز زندگی و کار و رفتار آنها و سوابقشان را خوب می دانیم و یقینا فتحی (یکبار از نزدیک در بازیهای آسیایی بانکوک ایشان را دیده ام) قادر است استقلال را از این دریای کم عمق و گل آلود به ساحل نجات برساند اگر بتواند در برابر باندهای زیاده خواه و این موج های منفی که روی سکوها براه می اندازند مقاومت کند.

برای استارت کار فعلا منتظر اقدامات دیگر وی برای ادب کردن تیام می مانیم و اگر همین یکی را بتواند بخوبی به نفع باشگاه برگرداند شک نکنید یک تحول و نگرشی بزرگ در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و باشگاههایی که از جیب مردم هزینه می کنند رخ خواهد داد و پرونده بازیکنان انداختنی دلال ها به دو تیم استقلال و پرسپولیس بسته خواهد شد.

*سیدرضافیض آبادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز