خبرگزاری کار ایران

گزارش تحلیلی ایلنا از تغییر و تحولات احتمالی در باشگاه پرسپولیس؛ عابدینی می‌آید؟

امیر عابدینی،‌ گزینه احتمالی مدیرعاملی پرسپولیس در تازه‌ترین اظهاراتش دست به رمز گشایی‌هایی زده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از اینکه مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر جدید ورزش انتخاب شد، بسیاری منتظر تغییر و تحولات در راس مدیریت سرخابی‌ها بودند.

در این بین سکوتی که وزارت ورزش پیشه کرد آتش این گمانه‌ها را تندتر کرد. مسئولان وزارت ورزش، هیچ موضعی در خصوص تغییر یا ابقای مدیران انتصابی گودرزی نگرفتند. این سکوت باعث شد که شایعات تشدید شود. تا جایی که مدیرعامل استقلال نیز به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: ممکن است تغییراتی در مدیریت استقلال و پرسپولیس رخ دهد.

اما دو روز قبل، طاهری و افتخاری، مدیران سرخابی به ساختمان وزارت ورزش رفتند و با وزیر جدید جلسه گذاشتند. وزارت ورزش در خصوص دستور جلسه بین وزیر و مدیرعاملان سرخابی هیچ جزئیاتی را فاش نکرد تا باز هم باعث بوجود آمدن شایعات جدیدی باشد.

در این بین روایت طاهری نیز جالب توجه بود: "طبق روال اخیر گزارش کاری را به وزیر جدید ارائه دادیم." سپس برخی رسانه‌ها از رضایت سلطانی‌فر درباره طاهری نوشتند و تشکیل جلسه طاهری و سلطانی‌فر را دلیل قانع‌کننده‌ای برای ادامه فعالیت سرپرست باشگاه پرسپولیس برشمردند. اما به نظر می‌رسید در این بین نکته‌ای مغفول مانده؛ چه آنکه تشکیل جلسه و ارائه گزارش کار از سوی طاهری دلیل خوبی برای رضایت سلطانی‌فر نیست. به نظر می‌رسد که طاهری و افتخاری، ارائه گزارش کار را به منزله منتفی شدن احتمال تغییرات در استقلال و پرسپولیس دانسته‌اند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تغییرات رخ ندهد. چه اساسا ممکن است که این گزارش برای بررسی دقیق‌تر عملکرد دو مدیر به منظور ایجاد تغییرات باشد.

این موضوع آنجایی جالب تر می‌شود که بعضی رسانه‌ها، امروز امیر عابدینی را به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی پرسپولیس معرفی کرده‌اند و گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص انجام داده‌اند. امیر عابدینی نیز در تازه‌ترین اظهاراتش دست به رمزگشایی زده است. عابدینی خبر داد که حدود 2 ماه قبل، طاهری گفته است که از مدیریت پرسپولیس خسته شده است!

به نظر می‌رسد که امیر عابدینی که همواره به عنوان یک مدیر باهوش در فوتبال ایران شناخته می‌شود، استراتژی تاج در فدراسیون را متوجه شده است و به این موضوع پی برده است که با قدرتمندتر شدن مدیران اصفهانی در فدراسیون که با انتصاب اسلامیان،‌ دامنه این موج بیشتر هم شده، قدرتی در فدراسیون برای او باقی نگذاشته است. خصوصا بعد از حاشیه‌هایی که در خصوص کی‌روش به راه انداخت، رئیس فدراسیون در لفافه به او تشر زد و برایش خط و نشان کشید. این اتفاقات باعث شده قدرت مانور از عابدینی در فدراسیون فوتبال گرفته‌ شود.

بنابراین این احتمال جدی است که امیر عابدینی علاقه‌مند به جدایی از تاج داشته باشد. آیا سلطانی‌فر به عابدینی زمین بازی جدیدی خواهد داد و او را به پرسپولیس برمی‌گرداند؟

 

کد خبر : ۴۲۹۱۴۲