خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور پشتیبانی:

مرکز اسناد وزارت میراث‌فرهنگی به کاخ نیاوران منتقل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۶۳

مدیرکل امور پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرکز اسناد وزارتخانه به کاخ نیاوران منتقل نمی‌شود، تنها کتابخانه آن برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به پژوهشگران به ساختمان پیشین مرکز آموزش عالی منتقل می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا محمودی آشتیانی (مدیرکل امور پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) عنوان کرد: در معاونت‌های مختلف وزارتخانه کتابخانه‌های کوچک مرتبط با موضوع و شرح وظایف آن معاونت‌ها وجود دارد، یکی از طرح‌های ما تجمیع کتابخانه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که از چند وقت پیش در دستور کار قرار داده شد تا کتابخانه‌ای با امکانات و استانداردهای روز راه‌اندازی شود و محیط مناسب و آرامی را برای محققان فراهم کند.

او افزود: ساختمان پیشین مرکز آموزش عالی میراث‌فرهنگی که درگذشته با کاربری آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت برای راه‌اندازی کتابخانه مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است، این کتابخانه در دو طبقه با 1800 مترمربع زیربنا تجهیز می‌شود که یک طبقه به قرائت‌خانه و یک طبقه نیز به مخزن اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل امور پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: قرائت‌خانه در دو فضای مجزا به‌طور هم‌زمان به خانم‌ها و آقایان خدمات ارائه می‌کند.

او افزود: فضای کنونی کتابخانه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی 700 مترمربع است و با توجه به محدود بودن فضا نمی‌توانستیم امکانات بروز در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.

محمودی آشتیانی اظهار کرد: به کتابخانه جدید تنها حدود 40 تا 50 هزار جلد کتاب منتقل می‌شود که تاریخی نیستند، تمام مراحل جابه‌جایی با حضور ناظران و بر اساس استانداردها انجام می‌شود.

او گفت: هم‌اکنون کار آماده‌سازی ساختمان کتابخانه در حال انجام است و طی ۳۰ روز آینده تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور پشتیبانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره جابه‌جایی مرکز اسناد وزارتخانه که در رسانه‌ها مطرح‌ شده است، افزود: مرکز اسناد وزارتخانه منتقل نمی‌شود و قرار نیست اسناد تاریخی، نسخ خطی و... به کاخ نیاوران منتقل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز