خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مونسان مطرح کرد:

ورود ۸ میلیون گردشگر خارجی در ۱۰ ماه گذشته/ سهم ۱۱ میلیارد دلاری ایران از صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۸۳

وزیر میراث فرهنگی گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۸ میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان امروز شنبه در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب‌رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر حوادث اخیر نبود تعداد گردشگران خارجی تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیون گردشگر عبور می کرد.

وی عنوان کرد: سهم کنونی ایران از صنعت گردشگری ۱۱.۷ میلیارد دلار است که امکان افزایش آن با برنامه‌ریزی های آتی امکان‌پذیر است. یکی از دلایل کاهش ورود گردشگران خارجی به داخل کشور شیوع بیماری کرونا در کشور چین است. ظرفیت‌های داخلی ایران در گردشگری به حدی بوده که کاهش گردشگران خارجی ضربه خاصی به این صنعت وارد نمی‌کند.

مونسان بیان کرد: توسعه گردشگری مذهبی و ساماندهی بازار کهنه و نو از رویکردهای مهم و اصلی وزارتخانه است. برای توسعه گردشگری مذهبی توافقنامه‌های مطلوبی با عراق صورت گرفته است.

همچنین آیت‌الله حسینی بوشهری در این دیدار گفت: «یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در قطع وابستگی به فروش نفت توسعه و حمایت از صنعت گردشگری است. درآمد کشورهایی که به منابع طبیعی دل نبسته‌اند از درآمد کشور ما از فروش نفت بیشتر است.»

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: «احیای صنایع‌دستی مسئله حیاتی است که باید در این وزارتخانه به صورت جدی دنبال و پیگیری شود. عرضه صنایع‌دستی باید از بازارهای داخلی عبور کرده و به بازارهای بین‌المللی ورود پیدا کند.»

حسینی بوشهری تاکید کرد: «بسیاری از بناهای تاریخی کشور از ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری برخودار هستند. میراث‌فرهنگی و غیرملموس گذشتگان باید با مرمت و تعمیر، حفظ و به آیندگان منتقل شود. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید از فرصت حضور گردشگران خارجی برای زودن سیاه‌نمایی های معاندگونه رسانه‌های غربی استفاده کند.»

وی تصریح کرد: «روندی در زمینه گردشگری طراحی شود که برخی دغدغه‌های افراد متدین کشور از حضور گردشگران خارجی از بین برود. مردم کشورهای مسلمان برای سفر به ایران علاقه فراوانی دارند که می‌توان از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن تاریخی استفاده شود. در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.»

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این جلسه گزارشی از روند بازآفرینی شهری و برنامه‌های توسعه گردشگری مذهبی ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز