خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور در افتتاحیه رویداد تبریز ۲۰۱۸ مطرح کرد:

رشد گردشگری در آذربایجان شرقی از ۳- به ۴+ درصد/میراث‌فرهنگی سهم عمده تولید اشتغال را برعهده گرفته‌است+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۲۵۳

به گفته مونسان؛ در آغاز سال ۹۶ آذربایجان شرقی با رشد ۳- درصد گردشگران خارجی مواجه بود که در پایان این سال این عدد رشد ۴+ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رویداد تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با حضور رئیس جمهور، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین این سازمان، استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز برگزار شد.

علی اصغر مونسان در آغاز به کار این مراسم، با اشاره به رشد صنعت گردشگری در سراسر دنیا در سال‌های اخیر گفت: مروری بر هفت دهه گذشته نشان می‌دهد صنعت گردشگری در دنیا رشد داشته. سال ۱۹۵۰ فقط ۳۵ میلیون گردشگر به دهه بعد در سال ۱۹۸۰ این رقم به ۱۷۸ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۷ این رقم به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد. گردشگری در سطح جهان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار در اشتغال جهانی سهم دارد که این رقم به ۱۰۸ میلیون شغل می‌رسد که در واقع از هر ۱۱ شغل یک شغل در بورس گردشگری است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این صنعت فعال و پویا می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی و تعامل با دیگر کشورهای دنیا صنعت مهمی تلقی شود. مقایسه وضعیت گردشگری در ایران نسبت به جهان هرچند امیدبخش است اما برای رسیدن به چشم‌انداز دلخواه نیازمند عزم جدی ملی است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به این صنعت ادامه داد: در آغاز دولت دوازدهم تنها ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره فعال داشتیم که این عدد در این دوره به ۱۵۸ رسید و امیدواریم تا پایان این دوره ۱۲۲ هتل دیگر به آن اضافه شود و بدین ترتیب رشد ۲۲۴ درصدی رشد هتل‌های چهار و پنج ستاره را داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه توسط بخش‌های غیردولتی که نیمی از آن را اماکن اقامتی شامل می‌شود به بهره‌برداری رسیده است. در صورتی که بانک‌ها هم با ما مشارکت داشته باشند در دولت دوازدهم هزار و ۲۵۲ پروژه کلید می‌خورد و هفت هزار و ۶۰۰ تخت به تخت‌های کشور اضافه می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: سهم ویژه‌ای از تولید اشتغال در سال ۹۷ به سازمان میراث فرهنگی واگذار شده است چراکه این صنعت می‌تواند یک دهم بیش از دیگر صنایع ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به اقدامات حوزه میراث فرهنگی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در این سال گفت: شروع فعالیت‌های باستان‌شناسی را در ربع رشیدی امسال در دست داریم. مرمت بیش از ۴۰ بنا و محوطه تاریخی شروع شده و به زودی مرمت ۲۰ بنای دیگر نیز کلید خواهد خورد. موزه‌های صدا، مشاغل، قرآن و کتاب و هنر و مکتب تبریز نیز گشایش خواهد یافت. همچنین نشست جاده ابریشم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های آذربایجان برای این رویداد گفت: آذربایجان شرقی ۶۷ هتل دارد و در حال حاضر ۲۵ هتل در حال ساخت است. در ایام نوروز ۴۰ درصد افزایش گردشگر داخلی و ۱۷ درصد افزایش گردشگر خارجی در تبریز داشتیم. در حال حاضر ۳۰۷ کارگاه صنایع دستی نیز در استان آذربایجان شرقی داریم. در آغاز سال ۹۶ آذربایجان شرقی با رشد ۳- درصد گردشگران خارجی مواجه بود که در پایان این سال این عدد رشد ۴+ درصدی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز