خبرگزاری کار ایران

در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۰۳۷

در نخستین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کتاب لحظه قطعی منتشر شد و نمایش «همه همدردیم» به جدول اجراها اضافه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کتاب آثار برگزیده مسابقه عکس تئاتر این دوره از جشنواره با عنوان لحظه قطعی منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

سیامک زمردی مطلق مدیر بخش مسابقه و عکس تئاتر جشنواره امسال است و اشکان زمردی مطلق مدیریت اجرایی و طراحی گرافیک کتاب عکس منتشر شده توسط سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر عهده داشته است.

این کتاب که شامل آثار برگزیده مسابقه عکس تئاتر است، شامل ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس می‌شود و طراحی جلد آن را شاهین علوی برعهده داشته است و همچنین ترجمه کتاب «لحظه قطعی» برعهده عطیه تقوی بوده است.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا ۲۱ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.

یادبود جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در جشنواره تئاتر فجر

نمایش خیابانی #همه_همدردیم به نویسندگی و کارگردانی یاسر میرحمیدی برای گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و همدردی با خانواده‌هایشان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود و در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در محوطه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان است.

#همه_همدردیم روز شنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۶:۳۰ در خانه هنرمندان ایران نیز اجرا می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از امروز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.

بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شده است.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش و از ۲۷ اثر بخش غیررقابتی ۱۵ اجرا در جشنواره حضور دارند.

همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند کرد. در این میان یک اثر به ۲۲ نمایش بخش خیابانی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شده است که این دو نمایش جدید ویژه سردار شهید سلیمانی و سانحه دیدگان هواپیما اختصاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز