خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش هوشنگ لاک پشته:

هدف ما نشان دادن ارزش کمک به دیگران است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۸۵۲

کارگردان نمایش «هوشنگ لاک پشته» در توضیح نمایش خود بیان کرد که همه عوامل آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و نمایش از ارزش‌هایی همچون کمک کردن به دیگران حرف می‌زند.

به گزارش ایلنا، الکا هدایت درباره نمایش «هوشنگ لاک پشته» خود توضیح داد: تمام عوامل این نمایش کودکان و نوجوانان هستند. بازیگران هم کودک هستند و طی نمایش ویدئوهایی هم پخش می‌شود که توسط نوجوانان و با کمک مربی و مدرس شان ساخته شده است.

وی در توضیح بیشتر ادامه داد: 12 کودک بازیگران ما هستند که مقطع سنی 6 تا 10 سال هستند و نوازنده‌ها هم بچه‌های نوجوان حدود 12 سال هستند که به صورت زنده نوازندگی می‌کنند. این بچه‌ها هنرجوهای آکادمی تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی بودند که یک سال با من و دیگر استادان این آکادمی، دوره‌های مختلف نمایشی را گذرانده‌اند و نتیجه کار نمایشی شد که در جشنواره اجرا می‌شود. مدرسین آن دوره عوامل کار هستند. من کارگردانی نمایش را برعهده دارم و مدرس ادبیات نویسنده نمایشنامه و مدرس موسیقی آهنگساز آن است و مدرس بیان و بدن نقش اصلی نمایش را در کنار بچه‌ها بازی می‌کند.

هدایت در خلاصه‌ای کوتاه از داستان نمایش اظهار کرد: داستان نمایش درباره لاک پشتی است که آدامسی به لاکش چسبیده است و چون خودش نمی‌تواند این آدامس را از پشت خود جدا کند مجبور می‌شود در دریا شنا کند و از موجودات دیگر کمک بگیرد.  

وی همچنین درباره مضمون نمایش عنوان کرد: مضمون نمایش درباره حمایت و حفاظت از محیط زیست و پرداختن به ارزش کمک کردن به دیگران است.

این مدرس تئاتر کودک درباره حضور خود در جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان همدان اظهار کرد: این اولین بار است که در جشنواره همدان حضور دارم و حدود 15 سال است که به عنوان مدرس تئاتر با کودکان کار می‌کنم. پیش از این هم در جشنواره عروسکی مبارک تهران حضور داشته‌ام و همچنین در جشنواره مونولیو گروه لیو کار کرده‌ام.

هدایت در ادامه درباره حضور کودکان در تئاتر بیان کرد: رویکرد من و گروهم این است که بچه‌ها را به عنوان بازیگر پرورش ندهیم. کلاس‌های ما کلاس بازیگری نیست و نمایش فقط واسطه است تا بچه‌ها به واسطه آن مهارت‌های زندگی مهارت اجتماعی و کار گروهی را یاد بگیرند و با مفاهیم اخلاقی و انسانی و ارزش‌های مهم زندگی آشنا شوند.

وی اضافه کرد: گروه کنونی یک سال با ما زندگی کرده است و یک روز در هفته در یک دوره طولانی در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و در کنار آن یاد گرفته‌اند چطور در کنار هم کار کنند، اعتماد به نفس داشته و بیان درستی داشته باشند.

هدایت در پایان درباره حضورش در جشنواره کودک و نوجوان اظهار کرد: از آنجا که جشنواره در همدان برگزار می‌شود دلیلی شد تا بخواهم در جشنواره شرکت کنم و شرایطی فراهم شود که مخاطبان و فعالان تئاتر در خارج از تهران نمونه‌ای از کار با کودکان را ببینند و بتوانم تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشم.  

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز