خبرگزاری کار ایران

نویسنده «صبح جمعه با شما» درگذشت

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۲۰۵

محمد حاجی حسینی، نویسنده طنز و فکاهه «صبح جمعه با شما» رادیو به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی حسینی سال ۱۳۰۸ در روستای کن به دنیا آمد و از سن ۱۵ سالگی به سرودن اشعار طنز و فکاهه پرداخت و در نشریات قدیمی و جدید‌تر طنز همچون توفیق، گل آقا، خورجین فعالیت داشت.

در این نشریات به خصوص گل آقا بحر طویل‌های جالبی از او منتشر می‌شد . او از دوستان قدیمی مرحوم کیومرث صابری «گل آقا» بود.

همکاری مرحوم حاجی حسینی از سال ۱۳۵۲ با رادیو آغاز می‌شود که پس از  وارد شدن به این رسانه با تمام بخش‌های آن ارتباط تنگاتنگی برقرار کرد و آثار فراوانی از خود بر جای گذاشت.

ترانه معروف «سلام کوچولو» یکی از سروده‌های وی است که برای گروه کودک رادیو سروده است.

همچنین از سال ۱۳۶۴ با برنامه «صبح جمعه با شما» همکاریش را در بخش طنز ادامه داد. به طوری که در برنامه‌های «قند و نمک» و ۱۳ سال برای «جمعه ایرانی» مطلب می‌نوشت.

«بهارستان طنز»«بحر طویل»، «فال حافظ» و «طنز سیاسی» با مشارکت طنز پردازان دیگر از جمله آثار او به شمار می‌آید که به همت معاونت پژوهش صدا و با کمک انتشارات سروش منتشر شده است.

مراسم تشییع پیکر مرحوم مغفور نویسنده و شاعر طنزپرداز و پیشکسوت استاد محمد حاجی حسینی امروز ۲۴ شهریور ساعت ۱۶ از حسینه الغدیر واقع در کن، محله اسماعیلیان به سمت امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز