خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

جشنواره ملی موسیقی جوان ارتباط میان‌نسلی را به بهترین شکل برقرار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۳۴

وزیر ارشاد گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان ارتباط میان‌نسلی را به بهترین شکل برقرار می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی عصر امروز در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی ایران گفت: جشنواره موسیقی جوان اتفاق متمایز و متفاوت از سایر جشنواره‌ها است، جشنواره‌های متفاوتی در سطح ملی داریم اما این جشنواره طعم و‌ مزه متفاوتی نسبت به سایر جشنواره‌ها دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره جغرافیای ایران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و از اقوام و زبان‌های مختلف را به دور خود جمع کرده است و طولانی‌ترین مدت زمان یک جشنواره را در ایران دارد و کسانی که کار جشنواره به صورت علمی و اجرایی کرده‌اند، می‌دانند یک ماه جشنواره با ۷۷۰ اجرا اداره کردن کار ساده‌ای نیست و مشابه این جشنواره در ایران قطعا نیست و به نظر در خارج از ایران هم نظیر ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این جشنواره اساتید مختلفی را همراه خود کرده است و اعتبار جشنواره‌ها نیز به حضور شخصیت‌ها است، اینکه بیش از صد استاد را در این جشنواره داریم که یکی از آنها استاد علیزاده است نشان دهنده اعتبار بالای این جشنواره است.

صالحی یادآور شد: این جشنواره در این گام سیزدهم وقتی به پشت سر خود نگاه می‌کند اتفاقات خوبی را در آن مشاهده می‌کند، علاوه بر استعدادشناسی و استعدادیابی در این جشنواره اهمیت به اقوام و زبان‌های مختلف نیز بردوش این جشنواه بوده است، اینکه ۸۰ ساز نواحی در این جشنواره حضور دارد باری از کهن آواز و موسیقی ایران را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: این جشنواره موسیقی ایران را گام به گام حفظ می‌کند، حفظ ردیف های ایرانی به عنوان بخشی از این جشنواره با این نگاه است که این شناسنامه را چگونه باید حفظ و حفاظت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتباط میان نسلی در این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره ارتباط میان نسلی خاصی را برقرار کرده، صدها استاد با خردسالان، نوجوانان، و جو‌انان آموزش فراگیر و میان نسلی موسیقی ایرانی را تشکیل دادند که این اتفاق به راحتی رخ نمی‌‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: هر جشنواره‌ای دغدغه مدیریت بعد از جشنواره را داشته است، وقتی جشنواره ای تمام می‌شود این سوال پیش می‌آید که استعدادهای بعد از جشنواره با چه اتفاقی روبرو می‌شوند، اما در این جشنواره مدیریت پسا جشنواره‌ای وجود دارد، دغدغه های هومن اسعدی قابل درک است، در این جشنواره سه نسل خردسالال، نوجوان و جوان به گروه بعد منتقل می‌شوند، پس مدیریتی پسینی این جشنواره در دل خود این جشنواره قرار دارد.

وی در پایان گفت: در این جشنواره گروه‌های سنی موسیقیایی مرحله به مرحله به گروه بعدی منتقل می‌شوند و این ارتباط موسیقیایی قطع نمی‌شود، البته در طول سال هم باید به این استعدادها پرداخت تا این استعدادها شناخته شده دیده شوند، فراموش نکنیم که ایران ما با صدا و آوا می‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز