خبرگزاری کار ایران

نگارخانه فرشچیان میزبان سوزن دوزی‌های «صلح» و «زن» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۲۵

گروه هنری«راز سوزن»، با جدیدترین نمایشگاه خود، تلفیقی از هنر سوزن دوزی را با انواع شاخه‌ها و گرایش‌های هنری به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه سوزن دوزی‌های «صلح» و «زن» عصر روز یکشنبه سوم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰در گالری استاد فرشچیان گشایش می‌یابد، این نمایشگاه شامل ۳۴ اثر از ۱۷ هنرمند است که آثار خود را در قالب تلفیقی از هنر سوزن دوزی با دیگر رشته‌ها ازجمله: چوب، سفال، فلز، نمد و پاپیه ماشه و به شکل تابلوهای مفهومی و حجم همراه با داستان‌های مربوط به هریک ارائه کرده‌اند.

هر هنرمند دو اثر از خود (یکی با موضوع زن و دیگری با موضوع صلح) به نمایش خواهند گذاشت.

گروه «راز سوزن» بیش از ۳ سال است که فعالیت خود را به شکل تخصصی بر روی هنرهای ظریف ایرانی و ارائه آنها به شکلی تلفیقی، خلاق و ابداعی متمرکز نموده است. نمایشگاه قبلی این گروه، سوزن دوزی‌های ابتکاری بر روی پرده بود که سال ۹۷ در کاخ موزه سعدآباد و برج میلاد برگزار شد.

نرجس خاتون فیروزی (برگزار کننده این نمایشگاه و سرپرست گروه)، با بیش از ۴۸ سال پژوهش و فعالیت مستمر، در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی و چندین نمایشگاه انفرادی، آثار خود را در هنر سوزن دوزی ارائه کرده است. وی همچنین مولف دایره المعارف جامع سوزن دوزی ایران است که درآن ۱۸۰ نوع سوزن دوزی را تحقیق و اجرا نموده است.

نمایشگاه سوزن دوزی‌هایی در ستایش از زن و صلح، تا دهم شهریور، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت۱۰ الی ۱۹، میزبان عموم علاقمندان این هنر نفیس و پرظرافت ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز