خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت مرحوم سید باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی برگزار می‌شود

کد خبر : ۷۹۸۶۶۰

مراسم بزرگداشت مرحوم سید باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، معمار، مرمت‌گر و استاد فقید دانشگاه و چهره ماندگار عرصه معماری، مرمت و حفظ بناهای تاریخی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت مرحوم سید باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، معمار، مرمت‌گر و استاد فقید دانشگاه و چهره ماندگار عرصه معماری، مرمت و حفظ بناهای تاریخی ایران یکشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی حجت، عضو هیأت ‌مدیره انجمن، سید محمد بهشتی شیرازی، رئیس گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر و محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی وگردشگری سخنرانی می‌کنند.

 سید محمدباقر آیت‌الله‌زاده شیرازی بنیان‌گذار مرمت علمی بناها، آثار و محوطه‌های تاریخی در ایران است. او در طول حیات خود، طرح و احیاء و مرمت صدها بنا و محوطه تاریخی در کشور را به عهده داشت و نقش موثری در مطالعات تاریخ معماری ایران، اشاعه دانش مرمت در کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص ایفا کرد. این استاد فقید پس از حدود ۴۰ سال تلاش علمی و عملی برای حفظ و احیای هویت دینی و ملی ایران، مردادماه ۱۳۸۶ دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز