خبرگزاری کار ایران

فراخوان مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۴۵۴

انتشار فراخوان مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی و مشارکت اصناف و اتحادیه‌ها دو خبر از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

به گزارش ایلنا، انتشار فراخوان سراسری مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی و مشارکت اصناف مختلف در برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، از تازه‌ترین رویدادهای این جشنواره است.

در متن فراخوان سراسری مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی، آمده است:

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر دارد به منظور شناسایی، تقویت و ترویج نمایش‌نامه‌های خیابانی با طرح و ایده فاخرو مورد نیاز جامعه که با ایده‌های خلاقانه و تأثیر گذار همراه باشند و همنچنین معرفی استعدادهای تازه در این حوزه و گسترش دیگر گونه‌های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینا رشته‌ای و... مسابقه سراسری ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی را برگزار کند.

موضوع مسابقه آزاد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰مرداد ۹۸ است.

شرایط و مقررات شرکت در مسابقه به این شرح است:

*پذیرش آثار در نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

*نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه‌نویسی و جشنواره‌ای شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این مسابقه پذیرفته می‌شوند.

*هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند با ارائه حد اکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد.

*چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.

*یک اثر برگزیده هیات داوران این بخش در آیین پایانی معرفی می‌شود و به آن جوایزی شامل، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

همچنین۱۵ اثر برگزیده به تشخیص هیات داوران برای انتشار معرفی می‌شوند و به چاپ خواهند رسید.

مدارک مورد نیاز:

*ارسال یک نسخه از هر عنوان نمایشنامه در قالب فایلPDF

ارسال یک قطعه عکس از نمایشنامه‌نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی در فایل Word به نشانی الکترونیکی mariwan.festival@gmail.com

نشانی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

کردستان، مریوان، بلوار امام خمینی(ره)، مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی جـشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان-کد پستی: ۶۶۷۱۷۴۳۱۷۳

تلفن: ۰۸۷۳۴۵۹۳۶۲۵- ۰۸۷۳۴۵۹۴۵۶۷

نمابر: ۰۸۷۳۴۵۹۰۳۶۶- ۰۸۷۳۴۵۹۳۶۲۶

نشانی الکترونیکیmariwan.festival@gmail.com

سایت جشنواره www.Mariwanfestival.com

همراهی اصناف و اتحادیه‌ها با جشنواره مریوان

دیدار دبیر و دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با اعضای مجمع امور صنفی، دیگر رویداد این جشنواره در چند روز اخیر است.

در این دیدار فاتح بادپروا، دبیر و حسن‌پور، دبیر اجرایی با تاکید بر اینکه در این جشنواره نگاه ویژه‌ای به موضوع گردشگری وجود دارد، خواستار حمایت اصناف و اتحادیه‌های گوناگون استان کردستان شدند تا با انجام این همکاری‌ها، مردم استان بیش از پیش از مزایای برگزاری جشنواره، بهره‌مند شوند.

این پیشنهاد با استقبال سید عبدالله حسینی، دبیر مجمع امور صنفی رو به رو و قرار شد تمام اتحادیه‌ها و اصناف همانند پاساژداران، مغازه‌داران، تاکسیرانی و... درکنار این حرکت فرهنگی قرار بگیرند تا جشنواره از محدوده یک صنف خاص بیرون بیاید و عموم مردم و اصناف، خود را در آن سهیم بدانند.

در همین راستا قرار شد برای سهولت در این مشارکت، از طرف اصناف، کارگروهی برای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان راه‌اندازی شود.

علاوه بر این، قرار است نمایش‌هایی که درباره رابطه مردم و اصناف است، از سوی مجمع امور صنفی، حمایت شوند.

لازم به یادآوری است رویکرد جشنواره امسال، موضوع گردشگری و ارتباط و تعامل با مردم است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز